Ring til fagforeningen

7011 4545

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Ring til a-kassen

7010 6789

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Skriv til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Telefonerne er åbne i weekenden

HK Fagforening er klar til at svare på spørgsmål om coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 28. og søndag den 29. marts mellem kl. 10.00 og 14.00.

Telefon: 7011 4545

HK.dk logo

10 Gode råd ved stress

25. april 2016

Her er nogle gode råd om, hvordan du skaber overblik i hverdagen og
overskud til at klare dine arbejdsopgaver:


Planlæg din tid

Ordentlig planlægning er med til at gøre din dag mere overskuelig og dermed mindre presset.

Skab overblik
Find ud af, hvor lang tid en opgave tager, og hvad der tager for meget af din tid, så du bedre kan prioritere. Begynd arbejdsdagen med et overblik, og beslut hvad du skal nå og i hvilken rækkefølge.

Vær realistisk
Hvis du har urealistiske forestillinger om, hvad du kan nå. vil du hele tiden opleve at være bagud. Det kan være en god idé i en periode at skrive ned, hvor lang tid opgaverne tager.

Gør som planlagt
Du skal så vidt muligt undgå at udskyde opgaver. Klar en opgave ad gangen, så du bevarer koncentrationen.

Hold pauser
Pauser er ikke spild af tid, men giver dig ny energi.

Kommuniker klart
Du kommer længst, hvis du fortæller dine kolleger, ledere, venner, børn eller familie, hvad du ønsker, hvilke problemer du har, og om du har brug for hjælp.

Løs konflikter
Uløste konflikter er opslidende og skaber unødigt pres.

Gør status, når arbejdsdagen er slut
Brug 10-15 minutter på at gøre status over løste opgaver og hængepartier, inden du går hjem.

Undgå stimulanser
Du bør trappe ned på kaffe, cigaretter og alkohol, som får din hjerne til at producere mere adrenalin.

Hold dig i form
Er du i god form, så har du mere overskud - også mentalt - til at klare udfordringerne på jobbet. Plej din krop, og sørg for at bevæge dig i løbet af dagen.
Står du allerede i en situation, hvor presset i det daglige arbejde har fået lov at vokse sig for stort, så tag fat i din leder. Du kan eventuelt tage din tillids- eller sikkerhedsrepræsentant med.

Du bør også overveje, om arbejdspres og stress skal være et emne, næste gang du skal til medarbejderudviklingssamtale (MUS) med din leder.

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk