1.061 jubilarer bliver fejret

26. april 2016  |  Nordjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

HK Nordjylland har indbudt jubilerende medlemmer til fest – syv af dem har været medlem af fagforeningen i 70 år.

Hele 1.061 nordjyske HK-medlemmer kan i år se frem til at blive fejret af fagforeningen.

Det sker, når HK Nordjylland samler medlemmer med 25, 40, 50, 60 og 70 års uafbrudt HK-medlemskab bag sig ved en række jubilæumsarrangementer rundt om i landsdelen.

Her byder HK Nordjylland på brunch og fejrer de trofaste medlemmer med taler, underholdning af sangerinden Lene Siel og jubilæumsgave, en glasvase af den nordjyske glaspuster Anne Flohr.

Blandt de tusind jubilarer har hele syv været medlem af HK i 70 år; den ældste af dem er 93 år gammel.

Jubilarerne havde alle jubilæum i 2015. Når markeringen af jubilæerne først sker i år skyldes det, at HK Nordjylland har valgt at samle hele årgange af jubilerende medlemmer til en højtidelighed det følgende år. Derved kommer jubilarerne til at deltage sammen med andre jubilarer fra samme år og for mange byder arrangementerne på kærkomne gensyn med tidligere kolleger – nogle helt tilbage fra elevtiden.

Rækken af jubilæums-arrangementer lægger ud på Hotel Comwell Hvide Hus i Aalborg den 29. maj. Herefter følger Svanelunden i Hjørring 5. juni, Møllehuset i Frederikshavn 4. september, Hotel Amerika i Hobro 18. september for at slutte af på Hotel Thisted 9. oktober.

Problemer med login?

Log ind med NemID