HK Nordjylland tog afsked med Ivan Ziegler

27. april 2016  |  Nordjylland  |

Der var stort rykind, da fagforeningen 27. april sagde farvel og tak til formanden gennem tolv år, Ivan Ziegler

Et ordentligt menneske! Sådan lød den gennemgående karakteristik af HK Nordjylland afgåede formand i talerne, da HK Nordjylland holdt afskedsreception.

Medlemmer, venner af fagforeningen og samarbejdspartnere var indbudt, da HK Nordjylland 27. april officielt tog afsked med formanden gennem tolv år, Ivan Ziegler. Det skete ved en reception i HK-huset i Aalborg.

Ivan Ziegler genopstillede ikke til posten, da fagforeningens skulle vælge formand tidligere i april, og rigtig mange benyttede lejligheden til at sige ham tak for indsats og godt samarbejde.

På linje med flere talere beskæftigede afløseren på formandsposten, Mette Lyndgaard Pedersen, sig i en tale med Ivan Zieglers måde at møde andre mennesker på.

- Du er et meget ordentligt menneske. Det vil alle kunne skrive under på, sagde hun og tilføjede:

- Og din tålmodighed rækker langt. Jeg har ikke en eneste gang oplevet dig skynde på andre. Hvad du tænker, mens du venter på, at andre taler færdig, holder du inde i dig selv, og de samarbejdspartnere, der muligvis udfordrer din tålmodighed, bliver indbud til møder igen og igen. Du er tilmed omsorgsfuld og din opmærksomhed er rettet mod andre mennesker.

Også direktør på Aalborg Handelsskole Poul Bak Søe kvitterede i en tale for Ivan Zieglers personlige tilgang til samarbejdet.

- Du har i flere år på skift med arbejdsgiversiden beklædt formands- og næstformandposterne i skolens bestyrelse, og du har altid været eksponent for konsensus. Du er imødekommende, langmodig og kort sagt et ordentligt menneske. Altid har du været velforberedt og har keret dig om eleverne, ikke mindst i forbindelse med reformen af uddannelserne, sagde Poul Søe.

En lang række talere kvitterede for Ivan Zieglers indsats for HK gennem mere end tredive år. Allerede som elev blev han aktiv i HK Ungdom, blev senere tillidsrepræsentant i Aalborg Kommune og formand for kommunalsektoren, inden han i 2004 blev valgt som afdelingsformand.

- Jeg kan anbefale den nye generation af ledere i HK at spørge os erfarne til råds, lød det humoristisk fra den nyligt afgåede formand for HK Kommunal Nordjylland Brian Andersen.

Fra den øvrige fagbevægelse i LO-Aalborg fik Ivan Ziegler en keramik-ugle.

- Uglen er symbol på klogskab, og det er sådan vi ser dig, sagde LO-formand Anna Kirsten Olesen.

Vemodigt at stoppe
For Ivan Ziegler selv er det vemodigt at stoppe arbejdet i HK.

- Efter en rejse på godt tredive år som tillidsvalgt i HK er det at stoppe vildt underligt, vemodigt og fyldt med spænding for fremtiden, sagde han i en takketale til de mange deltagere i receptionen:

- Tusind tak for de mange oplevelser og det gode samarbejde i HK og i bestyrelser og udvalg på arbejdsmarkeds-, erhvervs- og uddannelsesområdet. Vi har levet op til vores ry om at være gode til at samarbejde i Nordjylland – både lokalpolitikere, arbejdsgivere og os i fagbevægelsen – så vi skaber gode løsninger for hele Nordjylland.