Det her, vil du ikke gå glip af

10. maj 2016  |  Østjylland  |

Hvad kan gøre din arbejdsdag bedre? HK Privat Østjylland er på vej ud til dig, for at høre, hvad du har af ønsker, når overenskomsten skal forhandles til foråret.

Det her vil du ikke gå glip af - OK17 besøg

Ja, der er lang tid til, at overenskomsten skal forhandles. Men skal vi nå rundt til medlemmerne og samle alle meninger og holdninger, så er det nu vi skal i gang. Derfor er HK Privat Østjylland på vej ud til de østjyske arbejdspladser, for at spørge medlemmerne: Hvad er de vigtigste udfordringer på din arbejdsplads?

- Det er første gang, at vi spørger medlemmerne direkte om deres ønsker til en ny overenskomst. Tidligere har det været tillidsrepræsentanterne, der gav os viden om, hvilke krav, der skulle rejses til forhandlingerne. Men denne gang har vi valgt også at spørge det enkelte medlem, fortæller formand for HK Privat Østjylland, Sørens Sørensen.

I Østjylland kommer HK Privat Østjylland ud til mindst 100 arbejdspladser i uge 20-24. Med i tasken har de både bolsjer og et postkort, som det enkelte medlem kan udfylde med ønsker til overenskomsten.

- For at overenskomsten kan afspejle den virkelighed og de behov, der er på arbejdspladserne, er vi nødt til at vide, hvilke udfordringer, der er derude. Det er ikke sikkert, at de alle kan løses i en overenskomst, men nogle kan, siger Søren Sørensen.

Alle medlemmer kan ønske at få et OK17-besøg i de fem uger, rundturen varer. Der er dog primært planlagt besøg på de arbejdspladser, hvor der er flest medlemmer af HK Privat Østjylland ansat.

- Det handler naturligvis om, at vi gerne vil møde så mange medlemmer som muligt. Men det ændrer ikke ved, at vi også har brug for at høre, hvilke udfordringer vores medlemmer har, på de arbejdspladser, hvor der kun er en enkelt eller få HK’ere. De er også meget velkomne til at kontakte os, og bede os kigge forbi til en snak eller de kan udfylde postkortet elektronisk. Alle ønsker til overenskomsten tæller lige meget, så det er bare med at komme i gang med at melde dem ind, siger Søren Sørensen.

Det elektroniske postkort finder du her.

Og du kan følge HK Privat Østjyllands rundtur til arbejdspladserne på Instagram, hvor vi hedder hkprivatoest og bruger #OK17 sammen med #hkprivatoest

Læs mere om vores Instagram-profil her

OK2017