Følg vores tur på Instagram

10. maj 2016  |  Østjylland  |

HK Privat Østjylland besøger mindst 100 arbejdspladser de næste fem uger. Du kan følge med på Instagram.

Følg HK Privat Østjylland på Instagram

Formand for HK Privat Østjylland, Søren Sørensen

I fem uger besøger HK Privat Østjylland arbejdspladserne, for at indsamle ønsker og ideer til overenskomsten. Alt sammen for at sikre, at de kommende overenskomstforhandlinger afspejler de behov, vores medlemmer har. Og du kan følge med hele vejen på Instagram.

- Vi forventer selvfølgelig at blive inspireret og få rigtig mange gode bud på, hvordan overenskomsten kan gøre arbejdslivet, for den enkelte, bedre. Og det vil vi gerne dele med medlemmerne, siger formand for HK Privat Østjylland, Søren Sørensen.

Du finder os på Instagram som hkpivatoest, hvor vi bruger #OK17. Hvis du følger os, får du automatisk vores opdateringer.

- Ved at vise, hvad man gør på arbejdspladserne og fortælle om, hvilke forslag, der er til forbedringer af overenskomsten, kan vi dele inspiration og gode ideer til et godt arbejdsliv og en bedre overenskomst. Det er ikke nødvendigvis alle forslag eller ideer, der i sidste ende hører hjemme i en overenskomst, men derfor kan vi jo godt dele vores erfaringer med hinanden, siger Søren Sørensen.

Det er første gang, at HK Privat Østjylland bruger det sociale medie Instagram, til at inddrage medlemmerne i en kampagne.

- Instagram er et medie, som mange bruger hver eneste dag. Det giver en mulighed for at fortælle om HK Privat Østjyllands arbejde på en anden måde, end vi plejer. Og nogle gange siger et billede meget mere, end en lang tekst. Så vi håber, at medlemmerne vil gribe muligheden for at være med til at skabe en billede-fortælling om det gode arbejdsliv og hvad, der kan gøre arbejdslivet endnu bedre, siger Søren Sørensen.

Læs mere om OK17 kampagnen her

Ny på Instagram?

Følg HK Privat Østjylland på Instagram

Instagram er et socialt medie, hvor man deler billeder. Til hvert billede kan man skrive en lille tekst.

Hvis man gerne vil følge en Instagram-profil, så trykker man bare på ’FØLG’. Man skal altså ikke anmode om at følge en Instagram-bruger.

På Instagram bruger man tegnet # (hashtag), til at emne-inddele opslagene. HK Privat Østjylland bruger #OK17. Ved at skrive dette hashtag i alle vores opslag, bliver de samlet og man kan søge på dem. Trykker du på et hashtag, kommer de nyeste opslag fra kategorien frem.

Hvis du ikke bruger et hashtag, så ligger dit opslag blot ude i den kæmpestore pulje af alle mulige billeder, der bliver slået op på Instagram og det vil typisk kun være dem, der følger dig, der ser det.

På Instagram bruger man også @. Det bruges til at gøre en bestem bruger opmærksom på, at man gerne vil ’sige’ noget til vedkommende. Vil du bruge Instagram til at fortælle HK Privat Østjylland, hvad du mener, vi skal kæmpe for til overenskomstforhandlingerne, skal du altså skrive @hkprivatoest efterfulgt af din besked. Vær opmærksom på, at alle kan se din besked.

Sådan en besked kan se ud som eksemplet her:

Eksempel: @hkprivatoest Jeg synes vi skal kæmpe for mere i løn #OK17

Men husk: Instagram kræver et billede. Og dem vil vi meget gerne have mange af. Vis os, hvad der gør dit arbejdsliv godt – og hvad der kan gøre dit arbejdsliv endnu bedre.

OK2017