Foredrag i arbejdsmiljøuge trak mange til

10. maj 2016  |  Sjælland  |

Mere end 300 HK’ere var med til at sætte fokus på sundhed og trivsel på jobbet, da HK Sjælland holdt arbejdsmiljøuge og inviterede til 4 foredrag sidst i april.

I HK har vi altid fokus på arbejdsmiljø og de sager, der dukker op på området. I uge 17 holdt vi arbejdsmiljøuge, hvor vi satte spot på sundhed og trivsel på arbejdspladsen i stedet for sagsbehandling og tragedier.

Vi inviterede til foredrag om humor, arbejdsglæde og motion – og rundede ugen af på Den Internationale Arbejdsmiljødag 28. april med et oplæg om, hvordan man får job, familie og en sundere livsstil til at gå op i en højere enhed.

Første arrangement var et foredrag af Michael Svendsen den 25. april i Slagelse. Michael fortalte om værdien af at kunne værdsætte det gode kollegaskab og være parat til forandringer på arbejdspladsen, når de opstår.

Oplægget krydrede han med historier fra bl.a. Odense Symfoniorkester, Dunlopillo Puder og Michaels eget slagtøjsband – med prøver på hans kunnen til stor fornøjelse for de fremmødte.

Dagen efter fik vi besøg af Thomas Milsted i Nykøbing F.  Thomas, som er stressekspert, fortalte om trivsel og arbejdsglæde med udgangspunkt i, hvordan man undgår stress – både på jobbet og i hverdagen.

En interessante pointe var, at han havde fundet på noget spændende og fornuftigt at lave for at undgå at stresse i motorvejskøen: Han havde bestemt sig for, at det kun var dér, han måtte høre podcast af spændende foredrag. Og det var sommetider lidt svært, sagde han, at finde en kø at holde i, når han skulle høre et nyt foredrag.

Onsdag den 27. april kom Marina Aagaard til Roskilde og instruerede os i nogle øvelser, så hjernen og kroppen kunne være i top både i fritiden og på jobbet.

Med hjem fik deltagerne en masse brugbar viden og lette øvelser, som kan bruges dagligt og hjælpe til at skabe en bedre hverdag. Blandt meget andet fortalte hun, at det hver dag er vigtigt at rejse sig op hvert 20. minut og kigge 20 meter væk. Det styrker nemlig kroppen og skærper koncentrationen.

Christian Bitz havde vi inviteret på Den Internationale Arbejdsmiljødag 28. april. Det foregik på ZBC Næstved, hvor han gjorde os klogere på, hvordan man får job, familie og en sundere livsstil til at gå op i en højere enhed.

Christian havde mange gode råd med til deltagerne, og alt blev serveret med et glimt i øjet, så de mange medlemmer, der var mødt op, fik en meget underholdende oplevelse.

Han fortalte om kvalitet og realisme og anbefalede, at man 'finder sin egen vej’. Og at det er vigtigt at huske på, at livet skal være sjovt – at det en gang imellem skal være muligt at tage 5 fadøl på en festival, hvis det er det, man har lyst til. Samtidig understregede han vigtigheden af at undgå at skabe dårlig samvittighed. Man skal sænke ambitionsniveauet lidt, men samtidig hæve sit bundniveau en smule, så man ikke falder helt igennem.

Alt i alt kan vi se tilbage på en dejlig uge med 4 spændende og inspirerende foredrag, som over 300 medlemmer havde glæde af i vores arbejdsmiljøuge.

Arbejdsmiljø Arrangementer

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK