Rasmus er årets lærling

30. maj 2016  |  MidtVest  |

Rasmus Christensen, elev hos Westpack A/S i Holstebro, er af Dansk Industri Midt Vest blevet kåret som årets lærling. Han har på egen hånd landet millionordre.

Baggrunden for kåringen er, at 22-årige Rasmus Christensen, medlem af HK MidtVest, er alt, hvad en virksomhed kan ønske sig.
Ifølge Morten Dalsgaard, medejer og administrerende direktør hos Westpack, er han fyldt med initiativ, mod, ordentlighed, selvstændighed - og frem for alt en kæmpe lyst til ikke bare at lære nyt men også en evne til at føre den nye viden og teori ud i praksis.

Egne kunder

Rasmus Christensen i Westpacks showroom

Rasmus Christensen har egne kunder og har for nylig landet en millionordre til Westpack A/S.

Westpack er en emballagevirksomhed med 250 brand kunder i form af kendte producenter af smykker og ure. Desuden leverer virksomheden emballage til 9600 detail kunder over hele Europa.
Da Rasmus Christensen i august 2014 startede sin elevtid, som skal munde ud i, at han bliver uddannet handelsassistent med speciale i salg, begyndte han ret hurtigt at tage større og større del i selve salget.
Han servicerede kunder via telefon og mail med direkte salg – på både dansk og engelsk. Han blev også betroet at lave kalkulationer for virksomhedens key account managers. Han har blandt andet kontakten til Westpacks indkøbskontor i Kina.
Rasmus fik efterhånden sine egne kunder, og for nylig har han landet en millionordre til virksomheden.
- Jeg sad sidste år i oktober og søgte på smykkebrands på nettet og valgte at tage kontakt til et firma, som jeg ringede til og fortalte om vores løsninger. Dialogen blev til møder i København med firmaet, som nu har lagt de første ordrer hos os og sagt, at resten kommer, fortæller han.

Fast stilling

Når Rasmus 4. august 2016 er færdig med sin uddannelse, er han blevet tilbudt en fast stilling som slagssupport hos Westpack og har sagt ja til tilbuddet.
- Det er det salgsmæssige, jeg går op i. Det at være opsøgende og snakke med kunderne og overbevise dem om, at det er os, de skal handle med, fortæller Rasmus.
- Jeg kan godt lide selvstændigheden i jobbet, at det er ens eget ansvar, at der er noget at lave. Du bliver hele tiden nødt til at gøre noget for at have noget arbejde, forklarer han.

Blev testet inden ansættelse

Rasmus er vokset op i Stoholm.
Han blev færdig med HHX Marketing & Multimedier på Skive Handelsskole i sommeren 2013 og tog derefter et sabbatår, hvor han først arbejdede hos købmanden i hjembyen og derefter med telemarketing i Barcelona. Han solgte primært telefonabonnementer for et dansk firma til danske kunder.
Mens, han var i Barcelona, havde han via Skype sit første møde med Morten Dalsgaard om elevstillingen hos Westpack, som han havde set på nettet. Tilbage i Danmark var han til to samtaler, hvor han skulle igennem flere tests, inden elevstillingen blev hans.
Blandt andet blev han placeret midt i virksomhedens supportteam, hvor han blev udfordret på IT, Navision, regneark med mere

Pris betyder meget

Om prisen som årets lærling, siger Rasmus, der bor i Skive og i fritiden spiller både fodbold og håndbold i Stoholm IF – håndbolden i 3. division:
- Jeg blev meget overrasket og smigret, da Morten Dalsgaard indstillede mig til prisen. Det var ikke noget, jeg havde forventet, heller ikke at få prisen. Men det betyder meget at vide, at folk er glade for det arbejde, jeg laver, og så er det selvfølgelig noget, jeg kan tage med på mit CV, siger han.
Rasmus modtog prisen ved Dansk Industri Midt Vests erhvervstræf på Nørre Vosborg, og det var formand Claus Arberg, der overrakte diplom, ur og blomster til Rasmus.

Arbejdsmarked Elev

Har du set
vores mange aktuelle kurser & arrangementer?

Se kurser på vej

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK