Vandt KollegaKarma-brød til arbejdspladsen

03. juni 2016  |  Nordjylland  |

Tandklinikassistent Anja Kjær Heidelbach fra Aalborg er med til at sprede god kollegakarma på arbejdspladsen.

Anja Kjær Heidelbach får sin gevinst for at sprede god kollegakarma – et gavekort på 500 kroner bagerbrød – overrakt af formanden for HK Privat Nordjylland Kirsten Estrup Madsen (th). Tandlægerne Connie Blauenfeldt og Camilla Søndergaard overraskede med en buket blomster på vegne af kollegerne.

Tandklinikassistent Anja Kjær Heidelbach kan invitere sine kolleger hos Aalborg Tandplejeteam på en solid gang kage.

Ved at hente HK’s KollegaKarma-app og samle Kollegacredits har hun har været med til at sprede god kollegakarma på arbejdspladsen, og det har ved lodtrækning indbragt hende et gavekort på 500 kroner til bagerbrød.

- Jeg vidste slet ikke, at jeg deltog i en konkurrence, fortæller en overrasket Anja, da formanden for HK Privat Nordjylland Kirsten Estrup Madsen troppede op på tandklinikken for at ønske hende tillykke og overrække gavekortet.

- Jeg hentede KollegaKarma-app’en, fordi det er rigtig sjovt at være med. Flere af mine kolleger på klinikken har også hentet app’en, og vi har konkurreret om at være gode kolleger og derved tjent Kollegacredits. Det er en rigtig, rigtig god måde at sætte fokus på det gode kollegaskab, fortæller Anja Kjær Heidelbach.

Hun startede som elev i 2002 på klinikken, der er en af Aalborgs store med syv tandlæger, tandplejere og syv klinikassistenter.

- Jeg føler mig rigtig godt tilpas på arbejdspladsen, så hvorfor ikke blive, spørger Anja.

- Vi er meget opmærksomme på hinanden og hvordan vi har det. Har man en lidt dårlig dag, tager kollegerne hensyn og spørger ind til, om de kan hjælpe med noget. I jobbet hjælper og støtter vi hinanden og er desuden rigtig gode til at hygge os sammen, både i arbejdstiden og udenfor. For eksempel holder vi sommer- og julefester, går på café og skal snart ud og prøve at windsurfe sammen.

For Anja er det gode kollegaskab dét, der giver lyst til at gå på arbejde.

- Arbejde handler ikke bare om at tjene penge. Det er vigtigt at have gode kolleger, som er opmærksomme på at tage vare om hinanden og skabe god stemning. Selvom vi nogle gange kan have så travlt på klinikken, at tonen bliver lidt spids, er vi rigtig gode til bagefter at rette op og finde sammen igen. For mig er det god kollegakarma, siger Anja Kjær Heidelbach.

App gør det sjovt at være god kollega

HK’s KollegaKarma app giver konkrete forslag til, hvordan man kan være en endnu bedre kollega. Desuden er app’en indrettet som et spil, hvor du kan samle point, når du udfører bestemte handlinger over for dine kolleger, og hvor arbejdspladser også kan dyste mod hinanden om at sprede mest kollegakarma.

Hent KollegaKarma-app’en

Læs mere om God KollegaKarma