Er du klar til at sige hej SKAT

29. juni 2016  |  MidtVest  |

SKAT er i samarbejde med HK Jobbørs i gang med at søge efter nye medarbejdere i Herning og Ringkøbing. Noget for dig?

Det er SKAT’s forretningsområde Inddrivelse, der mangler medarbejdere. Ud over HK Jobbørs samarbejder SKAT med jobcentre, andre faglige organisationer, uddannelsesinstitutioner og kommuner.
I Ringkøbing går SKAT i gang med at annoncere om stillingerne ultimo juli, og der er ansøgningsfrist sidst i august 2016. Der skal i Ringkøbing ansættes 20 nye medarbejdere.
I Herning vil SKAT slå stillingerne op ultimo august med ansøgningsfrist i september 2016. Her skal der ansættes 20 til 25 nye medarbejdere.
Stillingerne vil blive slået op på en række jobsøgningsportaler og på SKAT’s hjemmeside, hvor der er mulighed for at oprette en jobagent, så man får opslagene tilsendt.
I Herning bliver der desuden arrangeret åbent hus, så interesserede kan få et indtryk af arbejdspladsen. Arrangementet bliver også annonceret på SKAT’s hjemmeside.
Det fortæller Camilla Haney, HR-Partnere og Rekruttering, SKAT.

Gode erfaringer

Camilla Haney

Camilla Haney oplyser, at det er ansøgere med en sagsbehandler-profil, SKAT denne gang er på udkig efter.

Camilla Haney har gode erfaringer med at bruge HK Jobbørs til rekruttering. Da SKAT i februar skulle have en række stillinger besat i Ringkøbing henvendte SKAT sig til jobformidler Hanne Lund-Nielsen hos HK MidtVest, der sendte besked om stillingerne til 200 medlemmer.
Mange af dem vendte tilbage, og 28 af dem viste sig at være så interesserede, at de valgte at søge stillingerne. Af dem blev to efterfølgende ansat hos SKAT.
- Vi vurderede, at det var et godt felt af ansøgere, vi kom i kontakt med gennem HK Jobbørs, og det er årsagen til, at vi igen vil benytte os af tilbuddet, fortæller Camilla Haney.

På udkig efter en bestemt profil

- Det er folk, som har kendskab til lovgivning. Det kan være forvaltningsret eller skattelovgivning, eller de har måske siddet i et job, som har givet dem værktøjer til at bruge et regelsæt og vurdere, om noget er lovligt. De kan have arbejdet med det og have deciderede realkompetencer inden for det i eksempelvis en kommune, region, på et advokatkontor eller som bogholder, eller de kan have siddet på skolebænken og snuset til det, beretter hun.
- Vi er på udkig efter kandidater, som kan se systemer i noget og synes, at det er en værdi, at det er i detaljen, at man tit finder svaret, forklarer hun.
I screeningen af kandidaterne går SKAT ud fra fire faglige kriterier: Sagsbehandlererfaring, skriftlighed, evnen til at kunde levere god kundeservice og analytisk tilgang.
Desuden ser SKAT på personlighed, at man er en god kollega, der gider sit team, at man ønsker og evner at indgå i et samarbejde, ordentlighed og detaljesans, siger Camilla Haney.

Har du brug for opkvalificering

- Vi oplever fra HK Jobbørs, at vi har mange direkte kvalificerede og meget motiverede ansøgere, som kan bestride stillingerne i forhold til kompetencekrav, og så har vi kandidater, som kan have stor glæde af at opkvalificere sig, fortæller jobformidler Hanne Lund-Nielsen fra HK MidtVest.
- Det er primært kontoruddannede og kandidater med erfaring fra administration, som kan benytte sig af nogle af de lokale VEU-centres tilbud om opkvalificering på økonomi med indlagt relevant praktik i virksomhed, forløb omkring offentlig forvaltning. Vores lokale erhvervsakademier har også glimrende forløb, der er målrettet det offentlige system. Og det er bedre at kunne skrive i sit CV, at man er undervejs med en opkvalificering, som er målrettet stillingen, end man søger uden at være i gang, forklarer hun.

HK Jobbørs står til rådighed for medlemmer, som ønsker en snak, og der er mulighed for at melde sig til arrangementer i Holstebro 16. august 2016 og i Viborg 18. august 2016, som omhandler kompetenceudvikling målrettet den offentlige sektor.

Fakta om HK Jobbørs

Siden 1. januar 2015 har medlemmer af HK MidtVest, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere i det midt- og vestjyske kunnet få hjælp til at komme i kontakt med hinanden gennem HK Jobbørs.

Som HK-medlem kan du lægge dit CV ind på HK’s jobportal, og så holder vi øje med jobmulighederne og foreslår dig som kandidat, når en arbejdsgiver henvender sig til os med et job, der passer til dine ønsker og kvalifikationer.

Som virksomhed kan du fortælle os, hvad din nye medarbejder skal kunne, og hvor mange kandidater, du gerne vil have til samtale om jobbet. Så hjælper vi helt gratis med at finde kvalificerede kandidater.

I HK MidtVest kan du kontakte jobformidler Hanne Lund-Nielsen på e-mail jobboers-midtvest@hk.dk eller telefon 3364 1230.

Læs mere om HK Jobbørs.

Ansættelse Jobbørs

Kulturelle og andre spændende medlemstilbud

Se HK Medlemsfordele