Hyldest til de gode kammerater

29. juni 2016  |  Sydjylland  |

4 afgangselever blev hædret med HK Privat-prisen, og der var champagne til alle, som nu skal i gang med en karriere på HK’s fagområde. HK Privat Sydjylland var i sidste uge til dimission på de lokale erhvervsakademier.

For få år siden var han pizzabager, men Erkan Karaman ville noget andet end det. I dag kan han kalde sig handelsøkonom med eksamen fra EA Dania i Horsens, hvorfra han onsdag den 23. juni dimitterede med særlig hædersbevisning fra HK Privat Sydjylland.

HK Privat Sydjylland var med til dimission både i Horsens og på erhvervsakademierne i Sønderborg, Esbjerg og Vejle, hvor der blev uddelt champagne til alle afgangselever, der nu fortsætter til en karriere på HK’s fagområde.

På hvert akademi blev en afgangselev udvalgt til at modtage den nystiftede HK Privat-pris med medfølgende iPad mini. Hæderen gik alle steder til en elev, der udover at være fagligt stabil også har vist sig som en god kammerat, der har styrket sammenholdet på sit hold.

- Det er enormt flot at få 12 eller 10 til eksamen. Men i HK Sydjylland ved vi, at både i en klasse og på en arbejdsplads er der noget, der er mindst lige så vigtigt som gode karakterer. Nemlig at man har gode sociale kompetencer, hvilket arbejdsgiverne i den grad efterspørger i dag. Derfor vil vi gerne med den her pris give et skulderklap til en af dem, som allerede på skolen har vist sig som en god kammerat. For han eller hun vil helt sikkert også være en god kammerat på en fremtidig arbejdsplads, fortæller Henny Fiskbæk, formand for HK Privat Sydjylland.

Emil Heine: Et samlende midtpunkt i klassen

Prismodtageren Emil Heine sammen med bestyrelsesmedlem Gitte Witt.

I Horsens havde HK Privat Sydjylland valgt Erkan Karaman som modtager af HK Privat-prisen.

- Erkan kom ind på uddannelsen på dispensation, men har udvist en oprigtig interesse i at lære og tilegne sig ny viden. Han er vellidt, altid i godt humør og god til at sætte tingene i perspektiv, lød det blandt andet i begrundelsen.

Formand for HK Privat Sydjylland, Henny Fiskbæk, overrakte Erkan Karaman iPad’en. Han har allerede sikret sig en god start på karrieren, idet han er blevet fastansat som projektleder ved den virksomhed, hvor han var i praktik.

På EA Lillebælt i Vejle havde bestyrelsesmedlem i HK Privat Sydjylland, Gitte Witt, fornøjelsen af at overrække HK Privat-prisen til Emil Heine.

Også han fik flotte ord med på vejen.

- Han har været et samlende midtpunkt i klassen og har hjulpet medstuderende undervejs med faglige punkter, lød det i indstillingen.

Emil Heine blev også rost for sin store flid og ansvarsbevidsthed, som har gjort, at han ved flere lejligheder er blevet brugt som timelærer.

Lea Vaaben Søbye: Positiv væremåde skaber god stemning

Lea Vaaben Søbye modtager HK Privat-prisen fra bestyrelsesmedlem Dorthe Pagh.

I Sønderborg gik HK Privat-prisen og den medfølgende iPad til Sander Schwenck-Nebbe, der er ny markedsføringsøkonom.

- Han er en god kammerat, der har inddraget studerende og udvist socialt ansvar i forbindelse med projektarbejde, blev der blandt andet sagt i begrundelsen.

Og ved den store dimission på EA Sydvest i Esbjerg var Lea Vaaben Søbye den særligt udvalgte elev, der modtog HK Privat-prisen fra bestyrelsesmedlem Dorthe Pagh.

I indstillingen lød det blandt andet om Lea Vaaben Søbye:

- Hun har flyttet sig meget fagligt, er arbejdsom og altid aktivt deltagende i timerne. Et stort aktiv for klassen, idet hendes positive væremåde har bidraget til en god stemning.

Det er første gang, HK Privat-prisen uddeles i på erhvervsakademier i Sydjylland.

Studerende Unge

Tjek HK Ungdom