HK.dk logo

Program for fremtidens kundeservice

08. august 2016  |  HK Privat

På Fagligt døgn om fremtidens kundeservice belyser vi kundeservice fra mange forskellige vinkler.

Du får mulighed for at møde et væld af eksperter, som deler ud af deres viden og erfaringer på både workshops og fællesoplæg. Og så har du en unik mulighed for at netværke med fagfæller fra hele landet.

Konferencen finder sted d. 8.-9. oktober 2016 i Svendborg.
Se hele det spændende program her.

Kl. 10.40-11.00

Ankomst m. bus

Formiddagssnacks

Kl. 11.00-11.15

Velkomst

Kl. 11.15-12.30

Fællesoplæg – Manager of first impression
Ved Hanne Boutrup, kommunikationsekspert, Supplement A/S

Vi skyder konferencen i gang med et inspirerende indspark af Hanne Boutrup, kommunikationsekspert og tidligere kommunikationschef i LEGO.

Hanne gør os klogere på, hvorfor god kundeservice er alfa og omega for din virksomhed, og hvor vigtig en rolle du spiller som Manager of first impression.

Kl. 12.30-13.30

Frokost

Kl. 13.30-17:45

Runde 1:

13.30-15.30

Pause: 15.30-15.45

Runde 2:

15:45- 17:45

Alle workshops kører to gange.

Workshop A
GOD KULTURFORSTÅELSE = BEDRE KUNDESERVICE
Ved Hanne Boutrup, kommunikationsekspert, Supplement A/S

Ved at blive klogere på vores egen kulturelle baggrund, og hvordan den påvirker vores adfærd, kan vi få en større forståelse for andre kulturer.

Få en introduktion til grundlæggende kulturforståelse, og hvordan du kan bruge den aktivt i mødet med kunder fra andre kulturer.

Workshop B
GOD KLAGEHÅNDTERING – SÅDAN!
Ved Mille Harvej Larsen, kundeservicekonsulent, Harvej Larsen Consult.

Ikke alle kunder er lige tilfredse, men vores opgave er at sikre, at de føler sig godt hjulpet. Bliv klædt godt på til at håndtere den utilfredse kunde, når Mille Larsen deler ud af sine mange års erfaring fra sit virke i call-centre og kundeservicebranchen.

Du får konkrete værktøjer, der kan hjælpe dig med at forebygge og håndtere konflikter med kunder i din hverdag.

Workshoppens fokus:

          - Kundernes forventninger – hvor får de dem fra?

          - De forskellige kundetyper – hvordan håndteres de bedst?

          - Samtale-tekniske tricks – tips og tricks til hvordan du formulerer dig rent praktisk, for at få det bedste ud af samtalen.

Workshop C
KOMMUNIKÉR LÆKKERT MED ASSERTIV KOMMUNIKATION Ved Charlotte Juul, kommunikationskonsulent og partner, Uddannelseskompagniet

Assertiv kommunikation er at kommunikere - med respekt for dig selv, og dem du kommunikerer med. Det er en kommunikationsform, der arbejder ud fra anerkendelse og rummelighed på en meget direkte og konstruktiv måde, hvilket kan hjælpe og forbedre kommunikation mellem dig og dine kunder.

På workshoppen får du:

        - Introduktion til den assertive tankegang

        - Værktøjer til at stå på mål for dine holdninger

        - Træning i være rummelig over for andres holdninger

        - Træning i at anvende assertive formuleringer i din kommunikation       mellem dig og dine kunder

17.45-19.00

Check ind på værelserne

19.00-21.00

To-retters middag

21.00-

Aftenunderholdning med quiz og musik

Søndag

07.00-09.00

Check ud og morgenmad

09.00-09.10

Klar til en ny dag

09.10-10.40

(1,5 time)

Fællesoplæg – Danmarksmester i kundeservice på de sociale medier
Ved Annette Skovlund, Senior Manager, Customer Experience & Care, CBB Mobil

God kundeservice på de sociale medier kan opbygge og pleje relationen til dine kunder og skabe loyalitet og engagerede kunder som belønning. Mange kunder forventer kundeservice der, hvor de er, og når de har brug for det. Derfor er sociale medier for mange virksomheder blevet en ny kundeserviceplatform. Men hvordan gør man i praksis?

Det bliver vi meget klogere på, når mobilselskabet CBB MOBIL fortæller om, hvordan de bærer sig ad med at være Danmarksmestre i kundeservice på de sociale medier.

10.40-11.00

Pause

11.00-12.30

Fælles-Case:– Danmarks bedste kundeoplevelse – Aalborg Lufthavn
Ved Søren Svendsen, Direktør, Aalborg Lufthavn

Hver anden danske forbruger forlader butikken, lægger på eller klikker væk uden at have haft en god kundeoplevelse. Det er rigtig mange og en rigtig god grund til at sætte alle sejl ind for at forbedre kundens oplevelse.

Men hvordan sikrer man en god kundeoplevelse?

Aalborg Lufthavns Direktør Søren Svendsen kommer og løfter sløret for, hvad der gjorde, at Aalborg Lufthavn i en landsdækkende undersøgelse i 2015 blev kåret som ”Danmarks bedste virksomhed til at håndtere kunder”

Vi kan allerede nu afsløre, at det handler om:

        - Fokus på medarbejderes møde med kunden

        - At gå fra medarbejdere til ambassadører

        - Kontinuerlig udvikling medarbejdere

12.30-13.00

Inspirationscafé
Dialog og refleksion er genveje til at omsætte ny viden til praksis. Derfor skaber vi rammerne for, at du kan dele dine erfaringer og få inspiration til, hvordan du kan omsætte den nye viden til dit daglige arbejde.  Vi lægger op til, at du kan få netværket med dem, du endnu ikke har nået at tale med, om hvem ved – måske lave en aftale om at mødes igen til mere videndeling og sparring?

13.00

Tak for i dag - Grab’n’go sandwich

13.15

Bussen kører til Nyborg


Tilmeld dig Fagligt døgn om fremtidens kundeservice her!

Konferencen er for medlemmer af HK/Privat.

Læs her, hvad andre medlemmer siger om at deltage på HK/Privats Faglige døgn.

bliv en del af kundeservice-netværket

Netværket er for dig, der brænder for at give kunderne en gode kundeservice og oplevelse. I netværket kan du dele din viden og udveksle erfaringer med andre med samme interesse.

Find netværket her.

gratis kurser til dig!

Se efterårets andre faglige arrangementer her.

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk