Vi skal have sparket gang i Randers

11. august 2016  |  Østjylland  |

- Vi mangler et stærkt fagligt fællesskab for HK’ere i Randers, hvor vi kan dele vores viden og inspirere hinanden, siger Mette Trudslev og Mette Myrhøj Jensen, der nu selv starter sådan et netværk op.

markedsføringsnetværk randers

Mette Trudslev og Mette Myrhøj Jensen har startet Marketingnetværket i Randers.

Drømmene er store og mulighederne endnu større. Mette og Mette fra Randers er ikke i tvivl. Byen mangler et fagligt netværk for sådan nogle som dem.

- Jeg er på en meget lille arbejdsplads, hvor der kun er min chef og en tekniker. Så det der med at sparre om mine arbejdsopgaver, det findes næsten ikke, og det savner jeg rigtig meget, siger Mette Trudslev.

Hun bakkes op af Mette Myrhøj Jensen.

- Uanset om man er på en lille eller stor arbejdsplads, eller er ledig, kan det være svært at følge med i den udvikling og de muligheder, vores fag byder på. Hvis man så ikke lige har en masse kollegaer, man kan tale med i hverdagen, så mangler der noget. Det ”noget” skal man kunne hente i vores netværk, siger hun.

Netværket hedder Markedsføringsnetværket, har base i Randers og er startet af HK.

- Vi vil gerne hjælpe vores medlemmer med at skabe kollegaskaber på tværs af arbejdspladser. Derfor har vi startet en lang række netværk op, som medlemmerne kan blive en del af, siger formand for HK Privat Østjylland, Søren Sørensen.

Styret af medlemmerne

Det er medlemmerne selv, der skal styre netværkerne, så de hele tiden er skræddersyet til det aktuelle behov. Derfor er en gruppe medlemmer blevet uddannet som netværksfacilitatorer. Blandt andre Mette Myrhøj Jensen og Mette Trudslev.

- Jeg er gået ind i det her, fordi jeg mener, at Randers trænger til at blive sparket i gang. Der er rigtig mange spændende mennesker her i byen, der ved en masse. Det skal vi bruge og derfor starter vi nu det her netværk, hvor faglighed, sparring og godt kollegaskab er omdrejningspunktet, siger Mette Trudslev.

De to vil samle de HK’ere, der på en eller anden måde er i berøring med markedsføring i deres hverdag.

- Det kan være alt fra den butiksansatte, der skal gøre sig overvejelser om, hvordan man sælger ved at lave en flot opstilling af varer, til SoMe-medarbejderen til sekretæren, der ind imellem sender et nyhedsbrev ud eller laver en enkelt Facebook-opdatering.  Der er rigtig mange, der til daglig arbejder med markedsføring og kommunikation, og det er alle dem, vi gerne vil samle, siger Mette Myrhøj Jensen.

De to kvinder var selv i tvivl om, hvad de kunne bidrage med til et netværk, da de blev kontaktet første gang af HK om muligheden. Men efter at have taget uddannelsen som facilitator og startet netværket op, er de ikke i tvivl om, at alle kan bidrage til et netværk.

- Uanset om du sidder med alt det grafiske i en virksomhed, skriver lidt på Facebook eller arbejder med salg, så har du noget at bidrage med, alene fordi du laver det arbejde, du gør. Vi er mange, der gerne vil vide, hvordan du løser dine opgaver, så vi kan blive inspireret. Og sammen kan vi udvikle os til at blive endnu dygtigere til vores job, siger Mette Myrhøj Jensen.

Det næste møde i netværket er den 25. august. Tilmelding her

- Hvis man er medlem af HK, så er det bare om at melde sig til, siger Mette Trudslev.

Hør Mette Trudslev og Mette Myrhøj Jensen fortælle, hvorfor de har startet netværket.

HK ØSTJYLLAND
PÅ FACEBOOK