HK.dk logo

Sådan giver du et godt førstehåndsindtryk

17. august 2016  |  HK Privat

Yder du kundeservice, skal du vide, at du sidder på en helt central forpost. Her er faktisk ikke råd til dårlige dage, mener Hanne Boutrup, der er kommunikationsekspert og tidligere director of communication i LEGO.


Hanne B

Som servicemedarbejder i fx en reception eller i en kundeservicefunktion er du manager of first impressions og dermed et led i virksomheden eller organisationen, hvor du bare ikke må fejle. 

Så kort, koncist og kontant formulerer kommunikationsekspert og tidligere director of communication i LEGO, Hanne Boutrup, det. Hanne Boutrup uddyber:
- Der er rigtig mange, der kan lave et givet produkt, så virksomheder konkurrerer på service og brand. Her spiller HK’erne en altafgørende rolle, fordi de i deres servicefunktioner bestemmer, hvilket indtryk af virksomheden en kunde eller samarbejdspartner går videre med. Ikke bare resten af dagen, men måske resten af samarbejdet eller købsforløbet.

Find din egen autencitet
Efter Hanne Boutrups mening er det lysten til og glæden ved at møde og tale med mennesker, der er grundstenen i god kundeservice.

- For mig handler det rigtig meget om, at man skal finde sin egen autencitet. Så man virker troværdig og oprigtig. Det nytter ikke noget at lire ”Hav en fortsat god dag” af helt mekanisk og monotont. I stedet skal man arbejde med, hvordan man på sin egen måde kan formidle, at man virkelig ønsker folk en god dag. siger Hanne Boutrup.

Du kan møde hende i HK/Privatbladet nr. 7/16 og på HK/Privats faglige døgn om kundeservice 8.-9. oktober. 

For at give en god oplevelse af kundeservice skal du

1. Kunne lide at have med mennesker at gøre.
2. Være autentisk og nærværende.
3. Lytte oprigtigt og spørge ind til kundens behov eller problem.
4. Ikke lire mekaniske hilsner af.
5. Tilpasse dine formuleringer til kunden og situationen.
6. Smile - både ansigt til ansigt, i telefonen eller i dine skrevne ord.
Kilde: Hanne Boutrup

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk