Ring til fagforeningen

Søndag Lukket
Mandag Lukket
Tirsdag 8.00-17.00

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Ring til HK Privat lørdag den 11. april

Vi er klar til at svare på spørgsmål om overenskomstforhandlingerne 2020 og coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 11. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

Ulla og Aase drøftede Skat med ministeren

18. august 2016  |  HK Stat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Formand for HK SKAT Ulla Fabricius og næstformand Aase Gjerlevsen var onsdag på besøg hos skatteministeren for at give HK’s bud på at løse problemerne i Skat. Omprioriteringsbidraget skal væk, og der skal mange hænder til, understregede de.

I løbet af de kommende uger ventes regeringen at præsentere både et finanslovsforslag og en ny plan for Skat, og ministeren har på forhånd lovet investeringer i nye medarbejdere.

Derfor havde Ulla Fabricius og Aase Gjerlevsen fra landsklubben HK SKAT endnu en gang pakket håndtasken med konkrete løsninger og bud på, hvad der skal til for at få styr på statens indtægter, da de onsdag mødtes med skatteminister Karsten Lauritzen i ministeriet på Christianshavn.

Der skal mange folk til. Oplæring koster tid og penge. Omprioriteringsbidraget må væk, og så er det afgørende, at vi får arbejdsro i stedet for evige omstruktureringer, sagde Ulla Fabricius og Aase Gjerlevsen til skatteministeren.

De advarede ham også mod at tro, at man kan analysere sig ud af problemerne.

Lige som et revisionsfirma ikke kun kan bestå af partnere, så kan vi ikke løse problemerne i Skat kun ved at hyre konsulenter eller analytikere. Der er nogle store bunker med opgaver, som skal løses. Der skal folk til, lød budskabet fra formanden og næstformanden i HK SKAT til ministeren, der "spiste lakridspoletter og lyttede".

- Jeg synes, vi havde et rigtig godt møde. Nu håber vi bare, at han også er oppe på lakridserne, når han skal forhandle med finansministeren, siger Ulla Fabricius.

Læs også: Ulla gav politikerne en diagnose

HK Stat har op til forhandlingerne om den kommende finanslov fokus på at politikerne finder en varig løsning på problemerne i Skat. Du kan følge med på HK.DK og blande dig i debatten på HK Stats Facebook-side.

HK Stats hovedbudskaber til Skat

Der skal mange nye folk til for at genoprette Skat, og det er derfor nødvendigt at investere de nødvendige varige resurser.

Oplæring koster tid og penge, og der skal være råd til uddannelse.

Det er afgørende, at medarbejderne får arbejdsro i stedet for evige omstruktureringer.

Politik SKAT

Se flere blogindlæg