Har du eller Lotte Danmarks Bedste Kollega?

12. september 2016  |  Midt

Du kender dem godt, de fantastiske kollegaer, der altid stiller op med overskud, energi, hjælpsomhed og et herligt smil? For Lotte Theilsø, der er fællestillidsrepræsentant i Svendborg Kommune, er Jette Lynge sådan en kollega.

Derfor indstillede hun hende til Danmarks Bedste Kollega. Nu er Jette med i den landsdækkende konkurrence, og Lotte har fået en velsmagende belønning for nomineringen, som hun kan dele med sine kolleger.

Det er sikkert ikke første gang, at Lotte Theilsø deler brød ud til sine kolleger, men det herlige og særlige er denne gang, at brødet er en belønning for den nominering af kollegaen Jette til Danmarks bedste kollega, som Lotte har sendt ind. Her fortæller Lotte lidt om, hvorfor hun bragte Jette på bane:

Jette er sådan en kollega, der altid er smilende, klar til at hjælpe dig og som får folk med.

-  Det er ikke bare som arbejdsmiljørepræsentant, at Jette er engageret i vores arbejdsplads. Hun er selvfølgelig også med i Lotto-klubben, brødordningen og en masse andre aktiviteter både her og i HK, hvor hun også tit deltager i arrangementer. Samtidig er Jette på alle måder en omsorgsfuld kollega, der altid prøver at få folk med og som altid bare er i godt humør, selvom hun også selv har et meget travlt job.

"…her taler vi om det positive"

Gavekort

Lotte Theilsø (th. har nomineret sin kollega Jette Lynge (tv.) til titlen som Danmarks Bedste Kollega - og vundet bagergavekort til hende og kollegerne. Pia Tørving, sektorformand i HK Kommunal Midt, overrækker gavekortet.

- Jeg tænkte, at ”…det skal da være Jette”, da jeg så konkurrencen og muligheden for at indstille en kollega. For hvis hendes trivsel er i top, så er vi andres også. Jeg synes generelt, at det er dejligt at følge kampagnen på Facebook og se, at folk er opmærksomme på hinanden som kolleger. På den måde bliver det gode kollegaskab italesat mere positivt, end hvis det altid kun handler om trivsel og negativt psykisk arbejdsmiljø. Her taler vi om det positive, konstaterer Lotte og opfordrer alle til at gøre det samme som hende selv: Nominér en kollega, der fortjener et skulderklap for at være en usædvanligt god kollega.

Nominér din kollega til Danmarks bedste kollega

Gavekort

Hver uge trækker vi lod om et gavekort til bageren blandt alle, der har nomineret én eller flere kolleger til Danmarks Bedste Kollega. Du kan nå det endnu - nomineringsperioden slutter 30. september: HK.DK/kollega

Har du en kollega, som du synes er helt enestående? Som vil hjælpe, er engageret og tager ansvar, så kan du nominere ham eller hende til Danmarks Bedste Kollega. Din kollega får masser af god KollegaKarma fra dig, og I får begge en chance for at komme til kåringen af Danmarks Bedste Kollega i Cirkusbygningen i København den 15. november, hvor Great Place to Work også kårer Danmarks Bedste Arbejdspladser – og ikke mindst vinder Danmarks Bedste Kollega et arrangement til jeres arbejdsplads for op til 25.000 kr.

Hver uge trækker vi lod blandt dem, der har nomineret om et bagergavekort til en værdi af 500 kr.

Arbejdsmiljø

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK