Har du en Plan B og kender du din markedsværdi?

12. september 2016  |  Chefgruppen  |

Chefgruppens temadag med Jørgen Uhrbrand sætter spot på dine muligheder, hvis du har planer om eller bliver tvunget til at skifte job eller spor i lederkarrieren.

- Ingen sidder sikkert i sadlen i deres job i dag – og slet ledere ikke i den kommunale sektor. Alligevel tænker mange ikke over deres markedsværdi eller hvor attraktive de er på jobmarkedet. Her er fokus jo på at udvikle medarbejderne og organisationen, og derfor får mange et chok, hvis de en dag får at vide, at de ikke længere er en del af spillepladen.

Sådan siger Jørgen Uhrbrand, partner i virksomheden AS3, der beskæftiger sig med Job Transition Management. Han underviser på Chefgruppens temadag ”Har du en plan B og kender du din markedsværdi?”, som afholdes i Århus den 23. november og i Høje-Taastrup den 24. november.

Tag kontrollen over din karriere

Temadagen klæder dig på til at tackle job-usikkerhed og tage kontrollen over din karriere. Her er kernen ifølge Jørgen Uhrbrand løbende at sikre, at din markedsværdi er så høj som muligt.

- Jo mere, du har styr på din markedsværdi, des mere er du også værd, både over for din nuværende og evt. kommende arbejdsgivere. Det indebærer, at du løbende tager din jobsituation op til overvejelse – også selvom du ikke nødvendigvis skal skifte job her og nu. Det handler om at fremtidssikre dine kompetencer og for at kunne det, kræver det, at du kender dem, siger Jørgen Uhrbrand og uddyber:

- Du skal kende dine hardcore kompetencer – hvad ved du noget om eller er særlig god til? Mange ledere bliver generalister, er loyale og dedikerede i deres job, men det er ikke altid nok. Du skal også kende og brande dine faglige kompetencer.

Handl på din fremtid

At have en Plan B handler specifikt om, hvad du kan gøre, hvis du ikke længere skal – eller vil - blive i dit nuværende job.

- Det er vigtigt ikke at skulle starte fra scratch. Hvis du har siddet i det samme job i årevis, kan det at skrive en ansøgning og opdatere sit cv ligge meget langt væk, så det kommer vi blandt andet omkring. Og baggrunden for at brande dig er at vide, hvad du kan. En anden vej at gå kan være at se på, hvad du godt kunne tænke sig at arbejde med, hvis du skal videre i karrieren og så handle på det. Det handler om at tage kontrollen, siger Jørgen Uhrbrand.

Fakta om temadagen

Hvor, hvornår og tilmelding:

23. november 2016 fra klokken 9.00 til 16.00, Radisson Århus (gå til tilmelding)

24. november 2016 fra klokken 9.00 til 16.00, Quality Hotel Høje Taastrup (gå til tilmelding)

Pris: Kurset er gratis og forbeholdt Chefgruppens medlemmer. (Dog forbeholder vi os ret til at opkræve et gebyr på 400 kr. ved for sent afbud eller udeblivelse.)

Indhold: Markedsværdi, hvad er det? Det kan være kortlægning af kompetenceprofil, grundlæggende værdier og motivation i jobbet, opbygning og vedligeholdelse af netværk samt jobsøgning – hvordan gør man egentlig hvis det bliver aktuelt?

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK