Mød HK MidtVest og vind

13. september 2016  |  MidtVest  |

Tirsdag 20. september 2016 besøger HK MidtVest fire af områdets bycentre. Afdelingens medarbejdere kommer også forbi nye elever i området, og vi kårer ”Årets elev”.

HK MidtVest vil dagen igennem have særligt fokus på unge.
Om formiddagen vil vi kigge forbi de midt- og vestjyske arbejdspladser inden for sektorerne Privat og Handel, som har fået nye elever. Udover en velkomstpakke til de nye elever har vi en hilsen med til den elevansvarlige på arbejdspladsen.
- Vi ser frem til at komme rundt og hilse på de mange nye elever. Der vil blive efterspørgsel på de unge, som tager en erhvervsuddannelse, de kommende år, og de kan ikke værdsættes nok, siger Karin Østerby, afdelingsformand for HK MidtVest.
For eleverne i sektorerne Stat og Kommunal er der om eftermiddagen fra kl. 12 til 17 planlagt kurset ”Gør dig lækker på jobbet”, som handler om, hvordan man bliver én af de elever, der er rift om på arbejdsmarkedet. Kurset foregår hos HK MidtVest i Holstebro.
Om eftermiddagen fra kl. 15 til 18 er vi i fire af områdets bycentre - det er Sct. Mathias Centret i Viborg, herningCentret i Herning, Nørreport Centret i Holstebro og SønderCentret i Skive.

Vind med HK MidtVest

Fire unge elever på række.

HK MidtVest kårer 20. september 2016 ”Årets elev”. Det er første gang, at prisen, der skal sætte spot på de mange dygtige elever, der findes inden for HK’s område, bliver delt ud.

I bycentrene vil der være mulighed for at hilse på HK MidtVests medarbejdere og høre om, hvad vi kan gøre for dig, hvis du er ung og under uddannelse.
Du kan også ved at svare på spørgsmål deltage i en konkurrence med chance for at vinde fede præmier i form af power banks, så du ikke behøver være nervøs for, at mobilen løber tør for strøm.
Dagen igennem foregår der også forskellige aktiviteter på vores Facebook-side, hvor der vil være mulighed for at vinde en præmie - der er tale om en transportabel højttaler fra B & O. Så hold øje med vores Facebook-side

Vi kårer "Årets elev"

Vi kårer også den 20. september 2016 ”Årets elev i HK MidtVest”.
Modtageren af prisen skal være fagligt dygtig og gøre eller have gjort noget godt for arbejdsmiljøet på arbejdspladsen, altså være en god kollega.
Det er kolleger på arbejdspladsen, der indtil 8. september har kunnet nominere kandidater til prisen - ved kolleger forstås arbejdspladsens medarbejdere - det vil sige alle ansatte herunder andre elever på arbejdspladsen, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter og ledere.
- Vi har modtaget rigtig mange nomineringer, og vi glæder os til at gennemgå dem. Det er dejligt, at så mange har valgt at indstille kandidater til prisen, siger Karin Østerby.
- Til at gennemgå nomineringerne og kåre ”Årets elev i HK MidtVest” er nedsat en jury, som foruden Karin Østerby består af Ann Østergaard, direktør for Uddannelsescenter Holstebro, UCH, Per Mathiasen, kommunaldirektør for Skive Kommune, Henrik Hansen, erhvervsdirektør for Viborgegnens Erhvervsråd, og Annette Hansen Hindkjær, citychef i Herning.
Det vil i løbet af den 20. september blive afsløret på vores Facebook-side og på hk.dk, hvem der bliver modtager af prisen, som består af et diplom og en gave.

Arrangementer Elev

Nyttig viden for dig, der er elev

Læs om uddannelse, løn, regler m.m.

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser