Ring til fagforeningen

Søndag Lukket
Mandag Lukket
Tirsdag 8.00-17.00

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Ring til HK Privat lørdag den 11. april

Vi er klar til at svare på spørgsmål om overenskomstforhandlingerne 2020 og coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 11. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

Moderniseringsstyrelsen inviterer til møde om ’low performers’ i staten

07. oktober 2016  |  HK Stat  |  Jakob Groth Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Som en service til statslige arbejdsgivere har Moderniseringsstyrelsen inviteret til to møder om, hvordan ledere og HR-chefer i staten håndterer medarbejdere, der ikke 'performer' optimalt.

Hvordan håndterer man som HR-chef eller leder i staten medarbejdere, der ikke præsterer optimalt? Det vil Moderniseringsstyrelsen gerne hjælpe dem med at blive klogere på, og de har derfor inviteret til to gå-hjem møder under titlen ”Håndtering af low performers i staten”, som finder sted den 10. og 27. oktober i henholdsvis København og Aarhus.

I invitationen lægger Moderniseringsstyrelsen vægt på, at møderne er et led i målet om at implementere god arbejdsgiveradfærd i staten, da styrelsen ønsker at ”styrke institutionernes kendskab til, hvordan de ledelsesretligt kan sætte ind over for medarbejdere, der ikke performer optimalt”.
Deltagerne på mødet kan blandt andet blive klogere på ”retspraksis” og ”gråzonerne mellem forskellige ansættelsesretlige reaktioner”, som Kammeradvokaten vil holde oplæg om.

Hvad der præcis menes med ’low performers’ er ikke uddybet i invitationen, og da mødet er forbeholdt ledere og HR-chefer i staten, har HK Stat desværre ikke mulighed for at deltage og få det forklaret yderligere.

I stedet har Moderniseringsstyrelsen lovet, at vicedirektør og ansvarlig for arbejdsgiverområdet, Inge Friis Svendsen, stiller op til interview med HK Stats redaktion på onsdag i den kommende uge. Her vil HK Stat blandt andet søge svar på, hvad det vil sige ikke at præstere optimalt, og om dette er en ledelsesvurdering, eller om det er målbart, samt hvor stor en del af de statsansatte, Moderniseringsstyrelsen vurderer, laver for lidt.

Læs mere om invitationen til møderne på Moderniseringsstyrelsens hjemmeside: Gå hjem-møde om håndtering af low performers i staten. (Linket virker ikke pr. 18. juli 2018)

Arbejdsmarked

Problemer med login?