Politiet på jagt efter ansøgere

07. oktober 2016  |  MidtVest  |

Hvilke kvalifikationer efterspørger Midt- og Vestjyllands Politi, når 60 nye stillinger skal besættes. Det blev der sat ord på ved medlemsarrangement i HK MidtVest.

For områdets HK’ere betyder udflytningen og privatiseringen af statslige arbejdspladser nye muligheder. Ved arrangementet i HK-huset i Holstebro tirsdag 4. oktober 2016 var der mulighed for at høre om de nye jobåbninger og om, hvordan ens kompetencer kan udvikles, så de passer til stillingerne. Over 50 medlemmer havde fundet vej.
Sektionsleder Jesper Byskov, Midt- og Vestjyllands Politi, fortalte om de nye stillinger, som er på vej. Desuden deltog repræsentanter fra Nævnenes Hus i Viborg.
I arrangementet deltog også repræsentanter fra Uddannelsescenter Holstebro og Mercantec, der er en del af henholdsvis VEU-center Midtvest og VEU-center Midtøst, samt Erhvervsakademi Dania. De tre uddannelsesinstitutioner tilbyder alle forløb målrettet den offentlige sektor på henholdsvis arbejdsmarkedsuddannelses-niveau og akademi-niveau.
Der var også repræsentanter fra de lokale jobcentre, lige som medarbejdere fra HK MidtVest stod parate til at rådgive medlemmerne.

HK'ere er målgruppen

Sektionsleder Jesper Byskov i gang med at fortælle om de nye stillinger hos Midt- og Vestjyllands Politi.

- Et arrangement som det her er en god mulighed for os til at profilere os som arbejdsplads. Vi kan godt lide at komme ud og fortælle, hvem vi er. Det giver ansøgere, og der er ingen tvivl om, at vores målgruppe er HK’s medlemmer, lød det fra Jesper Byskov.
Midt- og Vestjyllands Politi får en ny opgave i form af bødeinddrivelse for hele landet. I alt skal der bruges 73 medarbejdere - 13 er fundet internt - 60 skal komme gennem nyansættelser. Frem til 1. april skal der ansættes i størrelsesordenen otte til 10 medarbejdere om måneden.
Der er tale om sagsbehandlere til Administrativt Center Vest i Holstebro, som skal varetage en bred vifte af opgaver. Det drejer sig om administration af kørekort, våbentilladelser og bevillinger/tilladelser til større og mindre arrangementer.
Medarbejderne skal blandt andet tage sig af visitering, journalisering og arkivering, behandling af telefoniske og skriftlige henvendelser samt vejledning af borgere, håndtering af ind- og udgående post, sagsbehandling/myndighedsafgørelser på baggrund af gældende lovgivning og opfølgende sagsbehandling.

Alder er lige gyldig

Ansøgernes alder har ikke betydning, kunne Jesper Byskov fortælle.
- Vi vil gerne have unge, ældre og folk fra mellemgruppen. Vi har eksempelvis lige ansat én på 58 år. Det vigtigste for os er, at ansøgeren er teamspiller og passer ind i vores teams, så vi opnår en ligelig fordeling af alder og køn. Det, har vi erfaring for, giver de bedste teams, forklarede han.
Ansøgerne skal være kontoruddannede og være rutinerede IT-brugere, have ren straffeattest og være klar over, at der er tale om et myndighedsansvar med regler, der skal overholdes.
- Hos os kan reglerne ikke gradbøjes. Man skal kunne leve med, at man nogle gange ikke har det sjoveste job. Måske skal man tage et kørekort fra en borger eller inddrage en våbentilladelse. Og så skal man være forandringsparat. Vi laver om hele tiden både på arbejdsopgaver og teamsammensætning, og det skal man kunne klare, forklarede han.
Jesper Byskov opfordrede interesserede ansøgere til at nærlæse jobopslagene og målrette deres ansøgning til jobbet.
- Sørg for, at ansøgning og CV afspejler dig selv, sagde han.
Midt- og Vestjyllands Politi er landets geografisk største politikreds og har knap 950 ansatte fordelt på hovedstationen i Holstebro samt lokalstationer i Herning, Ringkøbing, Silkeborg, Skive, Thisted og Viborg.

De nye stillinger kan ses og skal søges via stillingsopslag på www.politi.dk.

Fakta om HK Jobbørs

HK Jobbørs skal bringe medlemmer, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere, der har brug for en ny medarbejder, i kontakt med hinanden.

Som HK-medlem kan du lægge dit CV ind på HK’s jobportal. Så holder vi øje med jobmulighederne og foreslår dig som kandidat, når en arbejdsgiver henvender sig til os med et job, der passer til dine ønsker og kvalifikationer.

Som virksomhed kan du fortælle os, hvad din nye medarbejder skal kunne, og hvor mange kandidater, du gerne vil have til samtale om jobbet. Så hjælper vi helt gratis med at finde kvalificerede kandidater.

I HK MidtVest kan du kontakte jobformidler Hanne Lund-Nielsen på e-mail jobboers-midtvest@hk.dk eller telefon 3364 1230.

Læs mere om HK Jobbørs

Jobbørs Kompetencer Karriereudvikling

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK