HK.dk logo

UCC-direktør: Det bliver bedre

10. oktober 2016  |  HK Stat  |  Hovedstaden  | 

Anne Sørensen er direktør på UCC. Vi har stillet hende nogle af de spørgsmål, som HK’eren Pernille Wagner rejser i artiklen 'Pernille kæmper for arbejdsglæden'.

Læs artiklen: Pernille kæmper for arbejdsglæden

Kan du bekræfte, at I har store problemer med skemalægningssystemet?
Vi har en udfordring omkring skemaerne, men det handler ikke primært om it-systemer. De fungerer ok. Det er hele planlægningsprocessen, der er udfordret. Det handler om, at vi er mange med forskellige kulturer og planlægningslogikker, der er flyttet sammen. Vi var ikke godt nok forberedt på, at vi ikke bare kunne gøre, som vi plejer. Der var nogle kaotiske dage, fordi det for sent gik op for os, hvad problemet var. Jeg kan godt forstå, at medarbejderne i studieadministrationen oplever frustration.


Hvad har I gjort for at løse problemet?

Vi har lagt en benhård plan for, hvornår ugeskemaerne skal meldes ud. To personer fra de to store uddannelser skal sammen med planlægningsenheden se på, hvordan det kan gøres anderledes, så det kører mere smooth. De skal optimere hele flowet, fra uddannelserne planlægger deres undervisning, til systemet distribuerer skemaerne ud. Vi har taget initiativ til en daglig times akut rådgivning for de  lærerstuderende, som er kommet i klemme på grund af sammenfald af aktiviteter. Det har været meget virksomt. 

Hvornår tror du, der kommer så meget styr på skemaerne, at HK’erne ikke længere bliver skældt ud af frustrerede studerende?

Jeg har tiltro til, at det vil hjælpe at få strukturen på plads. Lige om lidt får vi skemaerne frem til jul. Og efter jul får læreruddannelsen skemaerne for hele forårssemestret, og pædagoguddannelsen får skemaer så langt frem, som de plejer. Fusionen har været en kæmpe udviklingsproces. Vi har oprettet ’Basen’ (en slags informationsskranke, red.), som et single point of contact, hvor de studerende kan få svar på det meste. Så behøver de ikke overskue hele vores organisation for at vide, hvor de skal henvende sig. Det skal gerne give ro back office, fx i studieadministrationen. Basen har været lagt ned på grund af problemerne med skemaerne. Medarbejderne har slet ikke kunnet følge med. Jeg er forbi der hver dag og hører, hvordan det går. Det har været hårdt, og de har travlt, men de fortæller nu, at de kan hjælpe flere og flere. Det bliver bedre.

Hvorfor har I hyret en ekstern konsulent til at foreslå et flow?
Jeg gætter på, at Pernille tænker på det udviklingsprojekt, der er igangsat  på det studieadministrative område. Den Fælles Studieadministration har i de seneste år være gennem et langt udviklingsforløb fra lokale uddannelsesspecifikke studieadministrationer til en fælles, funktionsspecifik administration. Vi arbejder nu med at samle de sidste centrale funktionsområder, hvor fokus er på forbedring af hovedprocesserne på tværs af UCC’s organisation. Konsulenten skal ikke fortælle, hvad vi skal gøre, men give sparring og hjælp til processen. Der indgår selvfølgelig medarbejdere fra studieadministrationen i dette arbejde. 

Der er problemer med varme og kulde. Hvad skyldes det?

Entreprenøren er fortsat ved at indregulere hele klimaanlægget, og det tager tid, så UCC har endnu ikke selv overtaget styringen af anlægget. Det har været en forceret proces, fordi vi skulle flytte ind til studiestart. Der er en del børnesygdomme. Men huset kan mange ting. Det bliver bedre, når vi lærer det at kende. 


Arbejdsmiljø HK-medlemmer

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk