Fleksjobber? Vær med i nyt netværk

12. oktober 2016  |  MidtVest  |

Fleksjobber fra Grundfos starter netværk for midt- og vestjyske fleksjobbere. Vi skal dele viden og hjælpe hinanden med det særlige omkring fleksjob, siger han.

Den 26. oktober er der opstartsmøde på et helt nyt netværk for fleksjobbere i Midt- og Vestjylland. Det sker i HK-huset på Boyesgade 3,8800 Viborg, kl. 15-17.

Peter Ellekær Hansen

- Sådan et netværk tror jeg kan give både fællesskab og tryghed for os fleksjobbere. De fleste fleksjobbere kan genkende følelsen af, at der er eller har været uafklarede ting i forbindelse med deres fleksjob – og at man ikke altid kan finde ud af, hvor man kan få hjælp. Det har jeg i hvert fald selv prøvet, forklarer Peter Ellekær Hansen, og minder om de drastiske omvæltninger, den seneste fleksjobreform medførte for fleksjobberne.
 - Jeg vil gerne gøre noget for andre og dele ud af det, jeg ved. Jeg har altid været en af dem, der åbner munden på job. Det er nok også derfor, Per fra HK spurgte, om jeg havde lyst til at starte et nyt netværk, mener Peter, der til daglig er ansat i fleksjob hos Grundfos i Bjerringbro.

Medlemmer former netværket

Endnu er der ikke sat etiketter på, hvad netværkets møder skal handle om. Det skal de, der kommer til opstartsmødet bestemme sammen. Peter Ellekær Hansen er spændt på interessen.
Netværket skal handle om det, som medlemmerne synes er spændende. Jeg forestiller mig, at vi kan komme omkring lovgivningen om fleksjob eller får HK på banen med deres specialviden om arbejdsvilkår. Men det kan også være hverdagen på jobbet og alt muligt andet. Små skridt i starten er fint. Kan vi blive 4-6 stykker, er det super. Og det må gerne både være ledige og folk i arbejde, siger Peter. Netværket er i øvrigt åbent for alle medlemmer af HK
Peter Ellekær Larsen har sagt ja til at være facilitator for det nye netværk – til at være ham, der driver det, kan man sige. Henover sensommeren har han taget HK’s særlige uddannelse til netværks-facilitator, så han er godt klædt på og glæder sig meget til at komme i gang.

En aktiv fleksjobber

Peter Ellekær Hansen er ansat i fleksjob 4 timer om dagen som kvalitetsassistent hos Grundfos i Bjerringbro. Peter trives godt med at være aktiv og være noget for andre. På jobbet er han arbejdsmiljørepræsentant for kollegerne, og han er især meget opmærksom på stress, som også er årsagen til, at han i dag selv er fleksjobber.
Førhen havde han en lederstilling på Grundfos og arbejdede rigtig mange timer, samtidig med at han også i fritiden var ude til aktiviteter hver aften. Det måtte han skære ned på.
I dag er han fortsat formand for den lokale petanque-klub, men han har lært, at han skal dele meget af ansvaret ud til andre. – Og det kan man godt, siger han.
Derfor har Peter også i forhold til at være facilitator for fleksjobnetværket sikret sig en backup hos HK i form af organisator Per Jensen, som han også var på uddannelsen sammen med.

Fleksjob

Har du set
vores mange aktuelle kurser & arrangementer?

Se kurser på vej

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser