Tillidsvalgte på tværs

12. oktober 2016  |  MidtVest  |

45 midt- og vestjyske tillidsvalgte har været samlet på tværs af sektorer til en temadag om, hvordan de kan hjælpe og støtte hinanden i dagligdagen.

Temadagen foregik i HK-huset i Viborg mandag 10. oktober 2016.
- Det var en god dag, hvor alle fik noget med hjem, som de kan bruge. Det er de samme problematikker tillidsrepræsentanterne og arbejdsmiljørepræsentanterne har uanset, hvilken sektor de kommer fra. Og det var da også derfor, at vi havde taget initiativ til, at de kunne mødes og udveksle erfaringer og komme med input til hinanden, fortæller Inger Stranddorf, formand for HK MidtVests arbejdsmiljøudvalg og formand for HK Privat MidtVest.
Formiddagen gik med, at Susanne Kærup, der er freelanceunderviser i HK, fortalte om, hvad tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter kan gøre for at hjælpe og støtte hinanden i dagligdagen.

Udveksling af erfaringer

Tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter samlet til temadag i HK-Huset i Viborg

De tillidsvalgte fulgte koncentreret med, da Susanne Kærup fortalte om, hvad de kan gøre for at støtte og hjælpe hinanden i dagligdagen.

Der blev blandt andet talt om, at man ikke står alene, når man samarbejder, at man står overfor den samme ledelse, at fire øjne ser bedre end to, at man samlet har bredere uddannelse og kompetencer, at et samarbejde giver større tryghed i forhold til kollegerne og, at man kan foretage en koordineret indsats.
Om eftermiddagen fortalte Michael Brautsch, sognepræst ved Frederiksberg Slotskirke og feltpræst i Forsvaret, om arbejdsglæde og glæden i dagligdagen.
Michael Brautsch har holdt et utal af foredrag og kurser på skoler og arbejdspladser, for foreninger og forskellige fagforbund, på tværs af kulturer og religiøse baggrunde.

Hvordan holder man fast

Michael Brautsch, sognepræst ved Frederiksberg Slotskirke og feltpræst i Forsvaret, fortalte om arbejdsglæde og glæden i dagligdagen.

Michael Brautschs budskab var:
Vi lever i en verden der hele tiden ændrer sig. Og vi ændrer os samtidig. Arbejde, fritid og familien stiller i dag store krav til os, som de mennesker vi er. Det er blevet vores eget ansvar at finde en mening med tilværelsen - at få hold på vores fundament.
Kan vi det? Hvor vigtig er uddannelse og arbejde, fritid og familie? Og hvad sker der, når vi bliver tvunget til forandringer på arbejdet og i privatlivet? Hvordan holder man fast i sit job og fast i sin interesse for arbejdet og de mennesker, man arbejder sammen med? Hvordan holder vi fast i begejstringen, var nogle af de spørgsmål, han tog op.

Tillidsrepræsentant Arbejdsmiljørepræsentant Arrangementer

Gør en forskel på jobbet og
Udvikl dig personligt

Bliv tillidsvalgt