HK MidtVest er klar til at bygge i Herning

04. november 2016  |  MidtVest  |

Byggeriet af HK MidtVests nye domicil på Vestergade 43 i Herning kan snart begynde. Ved en licitation er firmaet JFP Murer & Tømrer A/S i Herning blevet valgt som hovedentreprenør, og første spadestik til det nye domicil ventes at blive taget i starten af december 2016.

- Vi glæder os til at komme i gang med byggeriet, der skal gøre det muligt at samle en stor del af aktiviteterne i ét stort hus, lyder det fra Karin Østerby, formand for HK MidtVest.
Karin Østerby understreger, at selv om HK MidtVest samler en stor del af sine aktiviteter i Herning, vil medlemmerne fortsat kunne møde medarbejderne i de byer, hvor HK MidtVest i dag har kontorer.
- Medlemmerne vil stadig kunne møde os i de forskellige byer, hvor vi i dag har kontorer. Planerne går således ikke ud over serviceniveauet. Tværtimod. Ved at samle aktiviteterne i ét stort hus i Herning håber vi blandt andet at kunne opnå en større videndeling på tværs af medarbejdere, der vil kunne komme medlemmerne til gode, fortæller hun.
HK MidtVest har længe overvejet fordelene ved at samle hovedparten af medarbejderne i et fælles hus og, at valget af placering er faldet på Herning skyldes, at byen ligger centralt i det midt- og vestjyske område, som HK-afdelingen dækker. Desuden har mulighederne for at bygge ud på Vestergade 43, hvor HK MidtVest har haft til huse siden midten af 1980’erne, vægtet højt.

Bedre betjening af medlemmer

Karin Østerby, formand for HK MidtVest, og kalkulatør Troels Hansen fra JFP Murer & Tømrer A/S.

HK MidtVest samler en stor del af sine aktiviteter i Herning ved at bygge ud på Vestergade 43, hvor HK-afdelingen har haft til huse siden midten af 1980’erne. Her ses Karin Østerby, formand for HK MidtVest, sammen med kalkulatør Troels Hansen fra JFP Murer & Tømrer A/S, som er blevet valgt som hovedentreprenør for byggeriet.

Det er Søren Andersen Arkitekter i Holstebro, der har slået stregerne til det nye byggeri, som bliver på 800 kvadratmeter fordelt på to plan. Huset skal have forbindelse til den eksisterende hovedbygning, mens villaen mod nord, glas-mellembygningen, der i dag indeholder en "vandrehal", og baghuset længst mod syd skal rives ned. I alt kommer HK MidtVest med den nye tilbygning til at råde over ca. 1800 kvadratmeter i Herning.
Baggrunden for nybyggeriet er, at de eksisterende bygninger på Vestergade 43 hverken er indrettet til moderne kundebetjening eller store nok til flere kontorarbejdspladser.
- Vi håber med indretningen at kunne betjene medlemmerne bedre. De medlemsrettede funktioner vil blive placeret nærmest tilkørslen fra Vestergade, mens husets interne funktioner vil komme til at ligge bagud mod syd, forklarer Karin Østerby.
Det forventes, at det første spadestik til byggeriet bliver taget i december 2016 og, at det nye fælles hus vil kunne stå klart til indflytning til nytår 2017.
JFP Murer & Tømrer er et datterselskab af byggefirmaet JFP, Jørgen Friis Poulsen A/S, som beskæftiger sig med både nybyggeri og renoveringsopgaver, projekt- og entrepriseledelse i Jylland og på Sjælland.
HK MidtVest har ca. 20.000 medlemmer og 55 medarbejdere.

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK