Inspirerende elevkonference for elever i kommuner og regioner

07. november 2016  |  Midt

Fyn og Fredericia var flot repræsenteret, da HK Kommunal afholdt Elevkonference 2016 med temaet ”Det gode arbejdsliv” for elever fra kommuner og regioner. Med sig hjem fik de masser af netværk, ny viden og inspiration til både elevtid og karrieren derefter.

Der var et højt aktivitetsniveau fra fredag formiddag til lørdag middag, da over 120 kommunale/regionale elever fra hele landet mødtes. Fælles foredrag, workshops, netværksmøder, hyggelige pauser og aftenfest var nogle af de programpunkter, der stod i kø i løbet af de to dages tætpakkede program:

Der var samtidig en række stande, hvor du kunne få en masse viden om din nuværende situation som elev, men også omkring muligheder og efteruddannelse efter din tid som elev.

-  Der blev svaret på spørgsmål omkring dagpenge, videreuddannelse, pension og tilknytningen til HK, fortæller Pia Tørving, sektorformand for HK Kommunal Midt, der selv deltog i den vellykkede elevkonference på Christiansminde.

Tips, tricks og drømmejobs

De kommunale og regionale elever fra HK Midt var godt repræsenteret til HK Kommunals Elevkonference på Hotel Christiansminde. Her står de med hver deres julekalender fra HK Midt, som de skal hygge med sammen med kollegerne i december.

- Over de to konferencedage blev der sat fokus på det gode arbejdsliv. Det gjaldt også for de mange workshops, hvor HK Midt var repræsenteret ved vores faglige konsulenter Dennis og Bent, der havde mange tilmeldinger til deres workshop ”Tips og tricks til at score drømmejobbet”. De unge deltagere får samtidig skabt nogle kontakter og noget netværk på tværs i løbet af elevkonferencen.

- Der blev blandt andet delt erfaringer med løsninger på forskellige udfordringer, og der blev set på, hvordan du tackler forskellige elevforhold i hverdagen. På den måde kan vi også være med til at forebygge konflikter på de enkelte arbejdspladser, fordi du får ny viden med dig omkring rettigheder og pligter i hverdagen, og fordi du får redskaber til at sige til og fra i det daglige, fortæller Pia.

Læs mere om kalenderen, som eleverne står med på billedet, her: www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2016/11/07/besoeget-der-holdt-hvad-det-laagede

God investering i unges fremtid

Pia Tørving, formand HK Kommunal Midt
Pia Tørving
Sektorformand
HK Kommunal Midt
Pia Tørving vurderer, at mødet med de andre elever giver den enkelte konference-deltager en fornemmelse for, hvor vigtigt det er, at de selv også tager et medansvar for deres eget arbejdsliv:
   - Jeg fornemmer, at eleverne får noget styrke og gå-på-mod med sig, og og jeg synes generelt, at de var meget engagerede og ikke bange for at stille spørgsmål. Dag 2 på konferencen kårede vi samtidig årets elevklub og årets praktiksted, elevudvalgets formand aflagde beretning, og vi lavede en quiz, hvor du kunne blive klog af både spørgsmål og svar. Lørdagen bød desuden på et fælles oplæg om arbejdsglæde, og der blev valgt medlemmer til elevudvalget, der har ansvaret for at planlægge og gennemføre den kommende elevkonference, fortæller hun og konkluderer:
   - Jeg tror, det er vigtigt, at HK Kommunal som her formår at samle eleverne fra kommuner og regioner til noget fælles, hvor der også kan skabes nogle relationer. Det er samtidig vigtigt, at det er to dage med godt fagligt indhold, som det også for arbejdsgiverne er værd at give eleverne fri til. Så får de også en masse godt ud af deres investering i de unges fremtid.

Elev

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK