HK sætter fokus på det gode arbejdsliv

08. november 2016  |  Nordjylland  |

Sidst i november starter HK Kommunal Nordjylland debatten om kommunalt ansattes trivsel med to ugers besøg på arbejdspladserne

- I dag vil jeg… hjælpe en kollega, …sprede humør og arbejdsglæde, …hjælpe en kollega, der er presset.

Sådan ser tre af mulighederne ud, som du – sammen med eventuelle egne forsætter – kan markere på en helt ny ”det gode arbejdsliv”-P-skive.

Skiven får du sammen med en drikkedunk og en folder om, hvordan vi sammen skaber godt miljø på arbejdspladsen, når HK Kommunal Nordjylland fra 21. november til 2. december besøger arbejdspladser for at starte debatten om, hvordan vi skaber det gode arbejdsliv.

I de to uger vil medarbejdere fra fagforeningen turnere rundt i landsdelen og – sammen med de lokale tillidsrepræsentanter – tale med kollegerne om deres arbejdsmiljø.

- Rigtig mange kolleger er i dag presset i jobbet. Næsten hver tredje HK’er i kommuner og regioner betegner sig selv som stresset og tre ud af fire oplever symptomer på stress, ved vi fra undersøgelser. Arbejdsmiljøet er med andre ord én af de allerstørste udfordringer, vi står overfor, siger formand for HK Kommunal Nordjylland Katharina Hauge Antonsen.

Derfor er det vigtigt at få sat ansattes trivsel på jobbet til debat, understreger hun.

Med drikkedunke, "det gode arbejdsliv"-P-skiver og læsestof om det gode arbejdsliv besøger HK Kommunal Nordjylland kollegerne på de nordjyske arbejdspladser.

Kampagnen skal give kolleger, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter og ledere grundlag for at sætte trivsel på dagsordenen.

- At skabe godt arbejdsliv er en fælles indsats. Derfor vil vi gerne inspirere til, at ansatte, tillidsvalgte og ledere på hver enkelt arbejdsplads ser på, hvordan kravene i jobbet kan forenes med god trivsel, siger Katharina Hauge Antonsen.

HK Kommunal Nordjylland bestræber sig på at besøge alle arbejdspladser. Skulle du imidlertid ikke have modtaget drikkedunk, p-skive og folder senest 16. december, så skriv en mail til offentlig-nordjylland@hk.dk.

Få en snak med Katharina

Har du noget, du gerne vil tale med HK Kommunal Nordjylland om, så kan du møde formand Katharina Hauge Antonsen i dit lokalområde, når hun i november og december bytter sit skrivebord i Aalborg ud med et ditto på de fire HK-kontorer i Thisted, Frederikshavn, Hobro og Hjørring.

Alle medlemmer af HK Kommunal Nordjylland er velkomne i kontorernes åbningstid og der er en kop kaffe på kanden.

Du bestemmer selv, hvad I skal tale om – og du behøver ikke at bestille tid.

Få en snak med Katharina: