Nevin fra Aarhus er Danmarks Bedste Kollega

15. november 2016  |  Østjylland  |

Nevin Günes, der er ansat i Kultur- og Borgerservice i Aarhus Kommune, blev tirsdag aften kåret som Danmarks Bedste Kollega ved et stort awardshow i Cirkusbygningen i København.

Danmarks Bedste Kollega 2016

Foto: Jacob Nielsen

Cirka 1.600 danskere fra hele landet var nominerede til titlen som Danmarks Bedste Kollega, og i dag kårede HK vinderen ved et stort awardshow i Cirkusbygningen i København. Formålet var at sætte fokus på betydningen af et godt fællesskab på jobbet og sprede god kollegakarma.

10 finalister kæmpede om titlen, men det blev altså Nevin Günes, der er ansat som administrativ medarbejder hos Kultur og Borgerservice hos Aarhus Kommune, der kunne lade sig hylde af de godt 400 deltagere ved awardshowet i København.

Nevin Günes er administrativ medarbejder hos Kultur- og Borgerservice i Aarhus Kommune. Hun blev indstillet til prisen af kollegaen Else Eghøj, der blandt andet gav hende disse ord med på vejen:

”Hun har stor indflydelse på vores gode arbejdsklima på min arbejdsplads. Hun er løsningsorienteret, altid hjælpsom og lyttende – og så er hun en fagligt dygtig kollega, der gerne deler sin viden med os andre. Hun er fantastisk til at modtage nye elever og til at delegere til eleverne, så de virkelig lærer noget og prøver at tage ansvar. Hun er altid parat til at tage nye udfordringer op og vinder alles hjerter med sit fantastiske humør og sin positive indstilling om, at ’alt’ kan lade sig gøre. Hun er bare den bedste kollega, man kan ønske sig.”

Gode kolleger er uvurderlige – hvad enten de altid er klar med en hjælpende hånd, giver kompetent sparring eller skaber begejstring og glæde omkring sig i hverdagen, hvor Great Place to Work® samtidig kårede landets bedste arbejdspladser.

HK satte gang i kampagnen om Danmarks Bedste Kollega i august, og cirka 1.600 danskere fra hele landet har deltaget ved at nominere en kollega til titlen.

Juryen bestod af næstformand i HK Mette Kindberg, arbejdsmiljøchef i Dansk Erhverv Anne-Marie Røge Krag, forhandlingschef i Kommunernes Landsforening Marianne Brinch-Fischer og arbejdsmiljørepræsentant Erik B. Kristoffersen fra ATP Udbetaling Danmark i Vordingborg.

Herunder kan du se kollegaerne overraske Nevin Günes med besked om, at hun var en af de ti finalister.

Arbejdsmiljø

HK ØSTJYLLAND