Åbent Hus på EALs Laborantuddannelse styrkede netværk

21. november 2016  |  Midt

Den 10. november havde Dansk Laborantforening og Erhvervsakademiet Lillebælts (EAL) laborantuddannelse i fællesskab inviteret til åbent hus på EALs nye campus i Odense. Det tilbud tog over 40 deltagere imod.

Med sig fik de et godt netværk mellem uddannelse, studerende, laboranter og erhverv efter en spændende aften, der både bød på kaffe, konkurrencer og kolber i de nye laboratorier.
Det var erhvervsakademiets laborantstuderende, der tog godt imod laborantforeningens medlemmer i de spritnye rammer på EAL’s nye campus:
   - Det glæder mig, at så mange spændte gæster trodsede Mortens Aften og var nysgerrige efter at se det nye store og flotte Campus på den gamle Wittenborg-grund ved Odense havn. Efter velkomst og rundvisning ved rektor Jens Mejer Petersen havde eleverne arrangeret sandwich og sodavand, som blev nydt ved bordene i området ud for laboratorierne, mens der blev der netværket på kryds og tværs. Efter maden kunne vi gå rundt i de nye laboratorier, hvor de studerende lavede øvelser og viste udstyr frem, fortæller Kirsten Ravn Larsen fra DL-F Midt, der fik ideen til arrangementet, som EAL så gennemførte.

Foredrag med en skarp kant

Eleverne på EAL udførte eksperimenter til ære for de besøgende.

Det er ikke kun DL-F, der glæder sig over en vellykket aften – også EAL oplevede gode snakke på kryds og tværs:

Vi håber, at vi ved at stable et arrangement som dette på benene kan skabe et bedre netværk mellem vores studerende og det erhverv, som de efterfølgende skal ud og være en del af

Sådan siger adjunkt Susanne Lier Hansen fra EAL.

Udover rundvisning og netværk bød aftenen også på et spændende foredrag, der havde masser af skarp kant. Det var lektor emeritus, dr. Phil., Carl Th. Pedersen, der tog deltagerne med på chiliens rejse fra USA til Europa.

Blandet gæsteflok netværkede på tværs

Foredrag om chili

Lektor emeritus, dr. Phil., Carl Th. Pedersen, der tog deltagerne med på chiliens rejse fra USA til Europa.

Noget af det, der gav en fornemmelse af at netværke på tværs, var også den blandede gruppe af gæster. Den rakte fra laborantstuderende til familie, tidligere undervisere, tidligere studerende, laboranter, ingeniører og laboratorieledere fra hele Fyn:
   - Der var familien til en 3. semester-studerende, der havde taget turen fra Haderslev for at se den nye skole. Der var Katrine og Ute fra Glud&Marstrand, der netværkede med Elise fra DL-F Midts bestyrelse samt med Bettina og Lise fra Vandcenter Syd. Nanna fra Glud & Marstrand og Katja fra Eurofins var med, fordi de var nysgerrige efter at se de nye faciliteter, og fordi de ville netværke og møde andre virksomheder, fortæller Kirsten Ravn Larsen:
   - Deltagerne var imponerede over flotte lokaler med mange muligheder for de studerende. Det gælder også muligheder for de studerende at være sammen med andre studieretninger og via disse få kendskab til andre virksomheder, hvor man måske også kan bruge laboranter. Klaus og Camilla fra DB Lab, der er uddannet laboranter for henholdsvis 7 og 3 år siden, var endda lidt misundelige på de nuværende studerende. I deres studietid skulle de dele laboratorier med HTX-eleverne, slutter Kirsten med et smil.

Fakta om ”City CAMPUS" – det nye EAL

Nysgerigheden var stor blandt de besøgende.

Nysgerrigheden var stor blandt de besøgende.

I Odense har EAL købt den gamle Wittenborg-fabrik på Seebladsgade, hvor byggeriet af det 20.000 m2 store campus blev sat i gang i efteråret 2014. Det nye campus blev taget i brug af studerende og ansatte ved sommer-studiestarten 2016.
Med en central placering mellem banegården og havnen i det område, der kaldes ”City Campus”, er mere en 3.600 studerende nu blevet samlet på ét fælles campus. Den centrale placering i Odense betyder at der er skabt de optimale betingelser for et fantastisk studiemiljø, der understøtter uddannelserne samt kontaktfladen til erhvervslivet.
Det er otte adresser, der nu er samlet i det nye Campus. Laborant- og bacheloruddannelsen var tidligere på Kold College ved Landbrugsskolen. Der er pt. 29 laborantstuderende på 1.semester og 26 på 3. semester.

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

har du tjekket
om vi har et spæn-dende arrangement på vej?

kommende arrangementer

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK