350 HK’ere fik skæve vinkler på det gode arbejdsliv

22. november 2016  |  Midt

Tag en fyldt sal med 350 forventningsfulde HK’ere. Tilsæt dygtig, energifyldte og stærkt inspirerende foredragsholdere… Så har du en ret god aften, hvor du kan tage masser med dig hjem til arbejdet med ”det gode arbejdsliv”.

At skabe et godt arbejdsliv for sig selv og for hinanden, er ikke noget, du er alene om. Det er en fælles opgave, hvilket kunne ses, da HK Stat sammen med HK Kommunal havde inviteret til dobbelt-foredrag med titlen ”Skæve vinkler på det gode arbejdsliv”:

At så mange medlemmer tog imod tilbuddet om foredrag med både Lotte Heise og Brian Hansen, viser selvfølgelig, at der er et behov for at arbejde med vores arbejdsmiljø.

-  Det viser dog også, at det er en opgave, der med fordel kan løses sammen, og vi fik godt nok startet arbejdet med en rigtig god aften i et stort fællesskab, siger Brita Andersen, der er sektorformand for HK Stat Midt.
   - Aftenen var oprindeligt tænkt som et ”almindeligt” arrangement med 150 deltagere, men med en lang venteliste bestemte vi os for at åbne arrangementet.

En badutspringer og et los i røven

Dianne, Camilla og Tina fra Institut for Fødevarer, Århus Universitet, Årslev
Dianne, Camilla og Tina
Institut for Fødevarer,
Århus Universitet, Årslev
   - Brian er en badutspringer, som virkelig holdt os vågne. Han har virkelig en god mimik, og kan karrikere figurer og folk på en helt særlig måde. Man ved jo godt hvor meget ens kropssprog betyder, men det er sundt at få frisket op. Særligt når det er med så meget humor som her.

- Lotte Heise leverede virkelig et spark i røven, på en god og provokerende måde. Hun sagde at man skal skabe det gode arbejdsmiljø både for sin egen skyld, for kollegernes skyld og for arbejdspladsens skyld. Hun har jo helt ret, og vi ved det jo godt, men det er fint at få det genopfrisket ind i mellem. Så kan vi også gå hjem på job og give kollegerne et friskt pust fra i aften.

Vi skal tale om arbejdsmiljø – sammen

Selvom Brita Andersen glæder sig over det flotte fremmøde, så er hun omvendt ikke overrasket over, at arbejdsmiljø fylder på medlemmernes dagsorden i disse år:
   - Det er vist ingen hemmelighed, at mange statslige arbejdsgivere presser deres medarbejdere mere end godt er. Opgavestakkene vokser, mens antallet af kolleger mange steder er faldet. Det er en ubalance, der er hård for den enkelte medarbejder, og som koster ekstremt meget på arbejdsmiljøkontoen!

Vi har en opgave, vi skal have løst. For der skal skabes en ny balance. Det tror jeg på, at spændende foredragsholdere som Brian og Lotte kan være med til. De serverede deres budskaber med humor og eftertanke, og gav os alle noget med tilbage til den hverdag, hvor tingene skal ændres.

Arbejdsmiljø

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

har du tjekket
om vi har et spæn-dende arrangement på vej?

kommende arrangementer