Julehilsen fra HK Kommunal Sjælland

19. december 2016  |  Sjælland

HK julekort

Formand Michael Rosenberg, HK Kommunal Sjælland, ønsker alle en rigtig god jul og et godt nytår. Se julehilsnen her.

Kære Medlem

2016 går på hæld, og her i denne søde juletid kan du sikkert tænke og se tilbage på et begivenhedsrigt år og en afvekslende hverdag ude på din arbejdsplads.

I det forgangne år har der været sket en del, og måske har du fået nye opgaver og funktioner. Jeg ved, at der fortsat sker store rokeringer, omstruktureringer og ændringer på det offentlige arbejdsmarked.

I den offentlige debat har der været så stor fokus på at give mere og bedre velfærd til borgerne, og at kernevelfærden ikke må beskæres, og administrativt arbejde ikke er velfærd. Jeg er absolut ikke enig i, at administrativt arbejde ikke er velfærd, og har på jeres vegne taget aktivt del i denne debat både med lokale kommunalbestyrelsesmedlemmer, men også med folketingsmedlemmer.

I debatten vil politikerne og borgerne ikke tale om ”hvad vi forstår ved kernevelfærd”.
Der glemmes og er helt fraværende i debatten, at du og dine kolleger i 8 ud af 10 tilfælde er den første, som borgeren eller patienten møder, og i mange tilfælde følger igennem hele kontakten med det offentlige. Du skal være stolt over den merværdi og forskel, du i hverdagen gør på din arbejdsplads over for borgeren eller patienten.

Jeg ved, at du hver dag yder kompetent og kvalificerede opgaveløsninger ude på din arbejdsplads til glæde for borgerne, virksomhederne, kollegaer, ledere, og hvem du ellers skal servicere. Det er de politiske valgte, som sætter rammerne for dine vilkår, men helt glemmer at tage ansvaret for beslutningen.

Jeg vil i den kommende tid have et øget vågent politisk øje på alle områder, og der vil i 2017 blive talt med en endnu skarpere retorik, især på områderne som sikring af HK-stillinger, strategisk kompetenceudvikling samt ’det sunde arbejdsliv’ og et godt arbejdsmiljø.

Vi sætter fokus på gode vilkår for dig, og det sker blandt andet via presseindlæg, læserbreve og nyhedsbreve samt dialogmøder og forhandlinger.

HK Kommunal Sjælland afholder generalforsamling den 28. februar 2017, og der kommer flere kampagner og besøg på din arbejdsplads i 2017. Sæt allerede nu et kryds i kalenderen, og tag din kollega med.

Jeg håber, at julefreden vil falde over dig og dine kære, og at du tager dig tid til at nyde nærværet med dig selv og din familie.

Hent julekortet som pdf

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK