HK.dk logo

Sampension topper kundetilfredshedsmåling

21. december 2016  |  HK Kommunal  | 

Sampension ligger på en delt førsteplads i årets måling af kundetilfredshed blandt arbejdsmarkeds-pensionsselskaberne. Målingen - det såkaldte AMP-barometer - gennemføres af Aalund Business research, der har interviewet over 2.000 kunder i syv arbejdsmarkedspensionsselskaber og pensionskasser fra maj til oktober 2016.

Kun tre af de syv danske pensionsselskaber har stigende kundetilfredshed i år. På baggrund af tre års fremgang i kundetilfredshed er Sampension gået fra en delt fjerdeplads i 2014 til en delt førsteplads med en score på 4,0 på en fem-skala i samlet tilfredshed.

Bag kundetilfredsheden ligger en række parametre, hvor Sampension er best-in-class på de fem: Mulighed for løbende tilpasning, personlig rådgivning, råd og vejledning, er man godt orienteret om pensionsordningen og om en kommende pensionering. Sidste år lå Sampension bedst på tre parametre mod de fem i år. Herudover er fremgangen båret af en væsentlig højere score på generel information og tilfredshed med hjemmeside.

- Kunderne kvitterer for de seneste års arbejde med øget kvalitet i rådgivningen og effektiv service. Vi har udvidet åbningstider til kl. 21fire dage om ugen, hvor certificerede rådgivere kan løse kundernes henvendelser med det samme. Vi har udviklet et omfattende digitalt univers, hvor al kommunikation samles i kundens digitale postkasse. siger HR- og kommunikationsdirektør Søren P. Espersen.

Skal stadig være bedre

Sampension har dog ikke tænkt sig at ligge på den lade side, bare fordi, det har opnået en høj kundetilfredshed.

- Vi skal arbejde mere med, at mange af vores kunder åbenbart ikke synes, at opsparingsvæksten er på niveau med andre selskaber. Det er ikke faktuelt rigtigt, men ikke desto mindre opfattelsen, så vi vil sætte ekstra fokus på værdiskabelsen i vores kommunikation i 2017 sammen med mere produktnær information, som efter anbefaling fra Aalund vil være kilde til højere kundetilfredshed, siger Søren P. Espersen og fortsætter:

- Det digitale univers skal spille tæt sammen med mulighed for personlig kontakt via telefonen eller en chat-funktion, mens kunden er på hjemmesiden, da størstedelen af kunderne - ca. 70 % i undersøgelsen - foretrækker at ringe til pensionsselskabet, når de har behov for en kontakt. Digitale services skal således spille tæt sammen med let adgang til personlig kontakt for at skabe den bedste kundeoplevelse.


bliv klogere på den kommunale og regionale sektor

Følg med i vores nyheder


hk.dk/aktuelt

Følg hk kommunal på facebook

Find os her

Følg hk kommunal på facebook


Find os her

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk