MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
05. januar 2017 | HK Privat | Anna Franziska Runge Hansen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information
En del HK/Privatmedlemmer oplever, at rengøringsniveauet på deres arbejdsplads er for lavt. Det viser en webundersøgelse fra HK/Privat.
Har kontorets gulvpaneler fået en grålig nuance på grund af det lag støv, der er faldet? Eller har du i løbet af de sidste seks måneder kunne betragte, hvordan nullermanden til højre for dit skrivebord er vokset til tredobbelt størrelse?
Så er du ikke den eneste. Knap én ud af fem HK/Privatmedlemmer svarer nemlig, at de oplever, at rengøringsniveauet på deres arbejdsplads er for lavt. Det viser en webundersøgelse fra et nyhedsbrev, sendt ud af HK/Privat, hvor 1.015 medlemmer har svaret.
- Det er rystende, at så mange oplever et utilstrækkeligt rengøringsniveau. Og det er vigtigt at understrege, at det er arbejdsgiverens ansvar at sørge for, at der er rent på arbejdspladsen i sådan en grad, at forholdene er sundhedsmæssigt forsvarlige, forklarer Heidi Lisette Bille, der er arbejdsmiljøkonsulent i HK/Privat.
Snavs på arbejdspladsen har konsekvenser
Ifølge Heidi Lisette Bille kan det have negative konsekvenser for de ansattes velbefindende, helbred og arbejdsevne, hvis der ikke er rent på arbejdspladsen.
- Et ringe rengøringsniveau forringer luftkvaliteten og kan give hovedpine, koncentrationsbesvær, øge risikoen for infektioner samt give astma- og allergianfald. Vi bruger meget af vores tid på arbejdspladsen, og det er derfor rigtig vigtigt, at der er rent, understreger hun.
Da de negative konsekvenser ligeledes har indflydelse på de ansattes arbejdsindsats og produktivitet, er det derfor også i arbejdsgiverens økonomiske interesse, at rengøringsniveauet er tilstrækkeligt.
Gå til din arbejdsgiver eller arbejdsmiljørepræsentant
Under alle omstændigheder er det vigtigt, at du henvender dig til din arbejdsgiver eller din arbejdsmiljørepræsentant med dine observationer, hvis du oplever, at rengøringsniveauet er for lavt.
- Det er ikke meningen, at der skal være beskidt på en arbejdsplads, og du skal derfor ikke føle dig som et brokkehoved, når du påpeger den manglende rengøring, forklarer Heidi Lisette Bille.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID