Mit NemID virker ikke
Så skal du kontakte NemIDs support for hjælp .
Generelt skal du altid kontakte NemID, hvis du har problemer med dit NemID.
Tjek fx NemID support og kontakt
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
23. januar 2017 | HK Privat Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information
HK’s Karrieretelefon har fra 1. februar åbent hver dag fra kl. 13 til 16, og et fast team af medarbejdere sidder hver dag klar til at vejlede og hjælpe dig med at udvikle dit arbejdsliv.
Karriere kan måske godt lyde en smule stort og forkromet. Men i virkeligheden handler det bare om, at man træffer nogle bevidste valg i forhold til udviklingen i sit arbejdsliv.
Sådan siger teamleder for HK’s Karrieretelefon Louise Theil.
- Hvis man ikke gør sig nogen tanker om, hvad man gerne vil, og hvad man er god til, så bliver det tilfældighederne, der kommer til at råde. Og så bliver det også tilfældigt, om man kommer til at have et job, man trives i, og om man har de kompetencer, arbejdspladserne efterspørger. Vores mål er at hjælpe til, at man selv tager styringen og får større indflydelse på sit eget arbejdsliv.
De færreste har en fuldstændig klar idé om, hvad de gerne vil, og det er helt i orden.
- Det er lige netop derfor, vi er her. Vi vil nemlig gerne stille de spørgsmål, der kan hjælpe til en afklaring af, hvad man egentlig har lyst til og behov for, forklarer Louise Theil.
- Ambitionsniveauet, behovet og ønskerne kan jo være vidt forskellige. Det er også helt fint. Det vigtigste er, at man er bevidst om de valg, man træffer, og konsekvensen af dem. Karriere behøver ikke at betyde, at man skal klatre op ad en rangstige. Det kan også være et ønske om at få nogle lidt andre opgaver end dem, man sidder med til daglig, eller et ønske om at blive bedre til et eller andet, siger hun.
Alle vejlederne på Karrieretelefonen er særligt uddannede i at hjælpe HK’ere og kender derfor både til de uddannelser, HK’ere har, og den efter- og videreuddannelse, der er mest relevant i forhold til de ønsker, den enkelte har. Vejlederne er også i tæt kontakt med de mange HK-konsulenter, som hver dag har kontakt med virksomheder og er opdaterede på, hvilke kompetencer og kvalifikationer der bliver efterspurgt på arbejdsmarkedet.
- Det er vores ambition at være så tæt på medlemmernes dagligdag som muligt. Derfor gør vi rigtig meget ud af hele tiden at sætte os ind i medlemmernes fagområder og uddannelsesmuligheder. Vores anden store styrke er, at vi er uafhængige og uvildige. Vi vejleder i forhold til den enkeltes interesser, og vi gør os umage for at møde hvert enkelt medlem, præcis hvor hun eller han er i sit arbejdsliv lige nu og gerne vil hen fremadrettet, forklarer Louise Theil.
Mange HK-medlemmer har ret til at få fri for at tage på kurser, ligesom mange kan få uddannelse betalt via kompetencefonde. Men der er så mange uddannelsesmuligheder at vælge imellem, at det kan være uoverskueligt at få overblik over, hvor man skal starte eller slutte.
- Det vil vi gerne hjælpe med. Vi ved godt, det kan være lidt af en jungle at finde vej i, så der tager vi tiden sammen med medlemmet og spørger ind og guider rundt, siger Louise Theil.
Karrieretelefonens vejledere kan hjælpe med at få sat ord på egne kompetencer. Har man haft den samme jobfunktion i mange år eller måske omvendt har skiftet meget mellem mange funktioner, kan det sommetider være svært at sætte ord på, hvad man egentlig er god til, og hvordan det kan bruges i andre typer opgaver eller funktioner. Og netop det at kunne sætte ord på egne kompetencer og spotte udviklingspotentiale kan få stor betydning for ens mulighed for at blive i et job og blive ved at udvikle sig i jobbet.
- Vores mål er, at du skal føle, at vi er der for dig. Vi har god tid til at sætte os ind i den enkeltes arbejdssituation. Vi håber, at vi kan være med til at inspirere og motivere så mange medlemmer som muligt, så de både nu og fremadrettet kan bevare gode job og arbejdsopgaver, som de trives i, og som både udfordrer og udvikler dem som mennesker, siger Louise Theil.
Tak for din hjælp.
Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.
Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.
Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID
Log ind med CPR nr. og adgangskode
Hvis du har oprettet en adgangskode til HK, kan du logge ind med CPR nr. og adgangskode lige her.
Problemer med login?
For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.