Mit NemID virker ikke
Så skal du kontakte NemIDs support for hjælp .
Generelt skal du altid kontakte NemID, hvis du har problemer med dit NemID.
Tjek fx NemID support og kontakt
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
27. januar 2017 | Østjylland | Loa Skau Bjornsson Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information
En udvalgt virksomhed. Et aktuelt emne og så er det ellers bare om at få ringet. Vi kalder det ringeaften og det er dig, vi ringer til.
Der er ikke to virksomheder, der er ens. Men de har alle aktuelle emner, udfordringer eller ønsker, hvor HK kan hjælpe.
- Det kan være svært for os at tale med alle vores medlemmer på en stor virksomhed ved et enkelt besøg. De skal jo passe deres arbejde. Derfor har vi indført ringeaftener, hvor hele teamet sidder sammen og ringer til medlemmerne på en udvalgt arbejdsplads, for at tale med dem om det, der sker lige nu på deres arbejde, fortæller faglig konsulent i HK Handel Østjylland, Lone Kiel.
I aften er det medlemmerne på en kontor/lager arbejdsplads, hvor tillidsrepræsentanten er stoppet. Derfor skal der findes en ny.
- Vi ringer og spørger medlemmerne, hvem de kan pege på. På den måde, kan vi finde den bedst egnede kandidat, som flest bakker op om. Og medlemmerne, vi taler med, er rigtig glade for, at vi ringer og spørger dem, fortæller hun.
På mange arbejdspladser er det svært at få talt med kollegaerne i løbet af arbejdsdagen. Derfor kan spørgsmål stå ubesvarede hen. Men når de så får et opkald fra HK, så kan de få vendt alt det, de har gået og tænkt på.
- Det er ikke nødvendigvis det emne, vi ringer om, som de spørger til. Det kan være alt muligt andet. Dele af overenskomsten, de er i tvivl om eller noget med arbejdsmiljøet, det lige har brug for at vende. Vi kan mærke, at de er glade for at blive kontaktet på en anden måde end bare med en mail eller et brev. Et telefonopkald, hvor vi kan tale om det, der er vigtigt for dem og deres arbejdsliv, giver en rigtig god og nær dialog, siger Lone Kiel.
Hvem den nye tillidsrepræsentant bliver, skal medlemmerne selv beslutte på en kommende generalforsamling.
- Der er nogle bud og dem skal vi arbejde videre med. Det er jo ikke sikkert, at personer, kollegaerne peger på, har overvejet sådan et tillidshverv. Så det skal vi have talt med dem om, siger Lone Kiel.
Tak for din hjælp.
Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.
Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.
Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID
Log ind med CPR nr. og adgangskode
Hvis du har oprettet en adgangskode til HK, kan du logge ind med CPR nr. og adgangskode lige her.
Problemer med login?
For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.