Forårets forhandlinger med BL

15. februar 2017  |  HK Service Hovedstaden Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

I de kommende måneder sker der flere ting for dig, der er omfattet af HK´s overenskomst med BL. Her kan du læse, hvad foråret byder på.

Forhandlingsstart i februar
I løbet af februar går forhandlingerne om din overenskomst for alvor i gang. Forhandlingerne ledes fra HK´s side af formand René Knudsen med god assistance af blandt andet tillidsrepræsentanten fra DAB Majken Holm. Der er mange forslag fremme både fra HK´s side og fra Boligselskabernes Landsforening.

Klubkonference i marts
Når vi når ind i marts, er tillidsrepræsentanterne og klubbestyrelserne fra blandt andet KAB, VIBO, DAB og mange flere inviteret til klubbestyrelseskonference. På konferencen vil bestyrelserne blive orienteret om det seneste nye fra overenskomstforhandlingerne, og de vil blandt andet begynde at se på deres ønsker til forhandlingerne af de enkelte lokalaftaler, og hvordan de kan involvere dig og dine kolleger i forløbet. Udover lokalaftaler skal klubbestyrelserne også udarbejde et årshjul for egen arbejdsplads, som for nogle betyder at temamøder om stress og trivsel på arbejdspladsen bliver en realitet.

Er du klubbestyrelsesmedlem og endnu ikke tilmeldt konferencen, så kontakt Thomas Roden på tlf. 3330 2020.

Lokalaftaler og afstemning
I april og maj forventes det, at HK klubberne så småt begynder forhandlingerne om lokalaftalerne og forhåbentlig er overenskomsten sat til afstemning.

Overenskomst

Problemer med login?