Arbejder du på tværs af grænserne?

20. februar 2017  |  HK Kommunal  |  Mogens Jepsen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

På efterhånden en lang række områder går kommuner sammen om at løse opgaver på tværs af kommunegrænserne. IT, forsyning, hjælpemidler og callcentre er blot nogle eksempler. Kommunalbladet er interesseret i at høre om mange flere eksempler.

I øjeblikket skyder det op med kommuner, som samarbejder på tværs af kommunegrænser om It og digitalisering.

Nogle i et formelt samarbejde, andre på et løsere fundament.

På samme måder er fælles callcentre, §60-selskaber, fælles indsatser om jobcentre, fælles hjælpemiddeldepoter begyndt at dukke op i medierne.

Kontakt os

HK Kommunalbladet vil gerne skrive mere om den udvikling og efterlyser derfor eksempler fra den kommunale eller regionale verden.

Så hvis du arbejder på et område eller med en opgave, som I løser i fællesskab og samarbejde med en eller flere kommuner/regioner hører vi meget gerne fra dig.

Kontakt journalist mogens.jepsen@hk.dk og fortæl om din tværkommunale /tværregionale opgave, så vi får så mange eksempler med som muligt.

Har du også læst...

Jobcentre melder vidt forskelligt om hjemmearbejde

24. september 2020  | HK Kommunal

Landet over er der store udsving i kommunernes corona-politik på beskæftigelsesområdet. Kommunerne bør følge myndighedernes anbefaling om hjemmearbejde og som minimum inddrage de ansatte i beslutningerne, mener HK Kommunal.

Appel: Sæt fokus på unge og corona i din kommunikation

23. september 2020  | HK Kommunal

Kulturministeriet opfordrer kraftigt til at ansatte i offentlige institutioner gør en ekstra indsats for at få unge i tale om corona. Opfordring til at sende film med youtubere og influencere med ud i al kommunikation til unge.

Fremtidens HK’er kører videre med Corona-restriktioner

23. september 2020  | HK Kommunal

Har du også lyst til at dygtiggøre dig inden for nye teknologier og blive opdateret på den nyeste digitale udvikling? Så er der stadig ledige pladser på Fremtidens HK’er, hvor du helt gratis bliver klædt på til at byde dig til, når der skal automatiseres på din arbejdsplads. Alle corona-restriktioner bliver naturligvis overholdt.

Se alle nyheder

Følg hk kommunal på facebook