Genvalg i Thisted

23. februar 2017  |  Nordjylland  |

Der var genvalg over hele linien, da HK Nordjyllands lokalråd i Thisted holdt generalforsamling 22. februar.

Lokalrådsformand Peter Skriver Nielsen blev genvalgt uden modkandidat.

Peter Skriver Nielsen blev enstemmigt genvalgt som formand for HK Nordjyllands lokalråd i Thisted, da fagforeningen holdt generalforsamling i Thisted 22. februar.

Peter Skriver Nielsen, der tillige er tillidsrepræsentant hos Tømmergården Hurup og medlem af kommunalbestyrelsen i Thisted, har siddet for bordenden i HK-lokalrådet de seneste to år. Med genvalget bliver det også ham, der skal repræsentere Thisted-området i bestyrelsen for HK Nordjylland de kommende to år.

Til lokalrådet genvalgte generalforsamlingen Dina Henningsen Svenningsen, Henning Bøjer, Jorna Bennetsen, Dorte Møller Petersen, Aase Irene Christensen, Bodil Birgitte Sørensen, Elisabeth Pedersen og  Lisette Bell Enevoldsen.

Jorna Bennetsen blev genvalgt til at repræsentere Thisted i bestyrelsen hos HK Privat Nordjylland. Genvalgt blev også Dina Svenningsen til bestyrelsen hos HK Stat Nordjylland og Lisette Enevoldsen hos HK Handel Nordjylland.

Lokalråd er vigtigt

- Vi samler altid mange til vores arrangementer i Thisted og er i kontakt med mange glade medlemmer. Det beviser, at lokalrådet har sin berettigelse, slog formand Peter Skriver Nielsen fast i sin beretning til generalforsamlingen.

HK Nordjylland, der dækker hele den nordjyske region minus Mors, er opdelt i fire lokalområder med hver sit lokalråd, der skal sikre aktivitet, synlighed og medlemsindflydelse. Og det er til fulde lykkedes i Thisted, konstaterede Peter Skriver Nielsen:

- HK Nordjylland er det eneste sted i landet med HK-lokalråd og det er med til at sikre, at alle hjørner af regionen bliver tilgodeset i det faglige arbejde. Vores aktivitet sender et signal om, at lokalrådene har sin fulde berettigelse og må gerne fylde lidt mere på afdelingens hjemmeside, sagde han til de halvt hundrede medlemmer, der deltog i generalforsamlingen.

Ud over en række medlemsarrangementer, der altid er godt besøgt, nogle endda med venteliste, har lokalrådet været med til at sikre HK’ernes faglige interesser. Det er sket blandt andet ved at deltage i bestyrelsen hos LO Thy-Mors og på uddannelsesområdet i bestyrelsen for EUC Nordvest, ligesom Thisted-området er direkte repræsenteret i bestyrelsen for HK Nordjylland og de faglige sektorer.

- Vi gør os gældende alle de steder, vi har mulighed for det, for at pleje medlemmernes interesser bedst muligt, sagde Peter Skriver Nielsen.

Lokalt kontor sikrer faglig betjening
Desuden sikrer det lokale HK-kontor i Thisted faglig betjening, understregede formanden.

- Uanset hvad problemet er, kan vi tilbyde medlemmerne en forsvarlig service, selvom kontoret kun har åbent to dage om ugen, sagde Peter Skriver Nielsen, der godt kunne tænke sig lidt flere åbne dage.

Kun med flere medlemmer og derved større behov for faglig betjening kan der blive tale om mere åbent på kontoret, erkendte han.

- Men døren er jo næsten altid åben, og er der en HK-medarbejder til stede, er det også muligt at lave en aftale, slog han fast.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK