Læger raser videre over sundhedsplatformen

03. marts 2017  |  DL  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Vi har brokket os relativt lidt i forhold til, hvor slemt det står til, lyder det fra professor. Flere bakker op om lægesekretærernes vigtige rolle.

- I har misforstået, hvilken enorm vigtig funktion lægesekretærerne havde. De havde enormt meget styr på det, og min røv er fanme blevet reddet mange gange af en sekretær, som gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke havde gjort dette eller hint og spurgt mig, om jeg nu havde husket dit eller dat. Det er ærgerligt, at I har sat lægesekretærerne ud på et sidespor. Rigtig rigtig ærgerligt.

Sådan lød det fra en overlæge på Rigshospitalet ifølge en artikel i Weekendavisen, da overlægerne for nylig mødtes med repræsentanter for Rigshospitalets direktion samt it-afdeling.

Mangler test

Nu tager endnu en læge bladet fra munden i et interview med avisen. Det drejer sig om Liselotte Højgaard, der er chef for Rigshospitalets Klinik for Klinisk Fysiologi, Nuklearmedicin & PET.

- Problemernes omfang og alvorlighed er større, end det fremgår af pressen. Vi har brokket os relativt lidt i forhold til , hvor slemt det står til, siger hun til Weekendavisen.

- Problemet med det amerikanske system er, at det ikke er tilstrækkeligt testet, oversat og tilpasset danske forhold, før det bliver rullet ud overalt. Vi har købt en skrabet model uden nogle af de nødvendige moduler, som for eksempel kan håndtere laboratoriesvar og scanningsbilleder, og det svarer jo til at købe en bil uden alle fire hjul, siger hun til Weekendavisen.

Digitalisering

Nyheder fra DL

Forsker om OK21: Forvent en afdæmpet overenskomst med fokus på arbejdsmiljø

30. september 2020  | HK Kommunal  | DL

Usikkerhed om økonomi og lønniveau vil som følge af coronasituationen præge de forstående overenskomstforhandlinger, der imidlertid også åbner op for diskussioner om mere ’attraktive arbejdspladser’, forudser arbejdsmarkedsekspert.

Arbejdsmiljøkonference bliver virtuel

28. september 2020  | HK Kommunal  | DL

Endnu flere kan nu komme med til HK Kommunals arbejdsmiljøkonference 26. oktober. Deltagelse kræver nemlig ikke længere fysisk fremmøde. Det er besluttet at gøre konferencen virtuel på grund af corona-situationen.

Din løn stiger 1. oktober

23. september 2020  | HK Kommunal  | DL

Den sidste overenskomstaftalte lønstigning kommer 1. oktober for alle, der er ansat i kommuner eller regioner. Se hvor meget her.

OK21: Løn, anerkendelse og fleksibilitet er i fokus hos medlemmerne

22. september 2020  | HK Kommunal  | DL

Mere anerkendelse. Bedre sammenhæng mellem opgaver og ressourcer. Større frihed og mere fleksibilitet. HK Kommunals medlemmer har bidraget med flere tusinde input til et bedre arbejdsliv.

Formand gæster stærkt sammentømret HK-klub

16. september 2020  | HK Kommunal  | DL

HK’ernes rolle i en moderne, offentlig virksomhed, elevsituationen og kompetenceudvikling var blandt emnerne, da HK Kommunals formand mødtes til inspirerende samtaler med såvel tillidsrepræsentanter som ledelse i Frederikssund.

Se alle nyheder

dl er også på Facebook