Et scoop af en dag for dig i tandplejen

13. marts 2017  |  Østjylland  |

Nyeste faglige viden, netværk og socialt samvær. Der er lagt op til et scoop af en dag, når ansatte i tandplejen mødes til Interkommunal Kursusdag i Randers. Der er få ledige pladser.

Et scoop af en dag for dig i tandplejen

Det kommer til at summe af liv i Biografen i Randers den 31. marts. Her mødes ansatte i tandplejen, fra mange forskellige kommuner i Jylland og fra regionen, for anden gang til Interkommunal Kursusdag. Denne gang med behandlingsangste patienter, traumer og kost, som tema.

- Vi glæder os rigtig meget til at tage imod alle vores kollegaer til kursusdagen igen i år, siger Hanne Blaabjerg, der er med i Kursusgruppen og dermed har været med til at arrangere dagen.

Knap 300 har allerede meldt sig til og derfor er der kun få ledige pladser tilbage.

- Det er en dag, hvor man får den nyeste viden inden for tandpleje, møder kollegaer fra andre kommuner og arbejdspladser, så ens netværk bliver udvidet og så er det en dag med masser af socialt samvær. Der er tilmeldinger fra alle tre faggrupper og fra nogle arbejdspladser kommer hele personalet. Det kan næste ikke blive bedre, siger Hanne Blaabjerg.

Kursusdagen er for alle, der arbejder i tandplejeteamet i både det offentlige og private. Om formiddagen er der fællesoplæg ved Svante Twetman, professor ved Københavns Universitet, der blandt andet skal tale om biofilmens rolle for oral sundhed og sygdom samt den nyeste viden om probiotika. Efter frokost skal deltagerne høre det foredrag, de selv har valgt. Her kan de vælge mellem tandlæge Katja Kirk og klinikassistent Jeanette Tøttrup´s oplæg om behandlingsangste patienter, afdelingstandlæge Marie-Louise Milvang Nørregaards oplæg om tandtraumer og tandplejer Mette Møllers oplæg om kost. Dagen sluttes af med et oplæg af Peter Mygind om arbejdsglæde.

- Ud over det høje faglige indhold, så er det en dag, hvor vi får styrket vores faglige netværk. Kursusdagen er tilrettelagt sådan, at vi kommer til at tale med nogen, vi ikke kender så godt og på den måde lærer vi mange at kende. Når vi så møder faglige udfordringer på vores egen arbejdsplads, så kan man måske huske hende, man talte med til frokost, der havde viden om lige det emne og så er det jo bare at ringe og bede om hjælp, fortæller Hanne Blaabjerg.

Kursusdagene udspringer af et ønske fra tandklinikassistenter i HK Østjylland. De savnede en mulighed for at få kurser med relevant fagligt indhold.

- Det var både kommunerne og alle faggrupper i tandplejeteamet enige med os i. Derfor har vi nu etableret en kursusgruppe, hvor alle er repræsenteret og dermed er med til at sikre det rigtige indhold, siger Hanne Blaabjerg.

Kursusgruppen består af Bente Udbye og Kirstine Juhl Thuesen fra Norddjurs Kommune, Charlotte Henriksen og Kirsten Møller Christensenfra Favrskov Kommune samt Hanne Blaabjerg og Lars Høvenhoff fra Randers Kommune.

Vil du også med til Interkommunal Kursusdag den 31. marts fra 8-15.30, så kontakt Hanne Blaabjerg på hhb@randers.dk Kurset koster 400 kroner pr. person, inklusiv forplejning.

Tandpleje

i HK Østjylland

Se hvad der sker

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK