Fremover flere arrangementer i Vejle

13. marts 2017  |  HK grafisk kommunikation  |  Sydjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

En ny by har meldt sig på listen over steder, medlemmer af HK grafisk kommunikation kan komme til foredrag og kurser.

Der er på det seneste dukket flere arrangementer op i kalenderen for HK grafisk kommunikation, hvor stedet er Vejle. Det er resultatet af målbevidst arbejde fra lokale medlemmer. For selv om HK grafisk kommunikation ikke har nogen geografiske begrænsninger på sine arrangementer, har det ikke altid været praktisk eller behageligt for de sydøstjyske medlemmer at melde sig til begivenheder langt fra arbejdspladsen eller hjemmet.

- Vi er en gruppe, som er stødt på hinanden til forskellige HK-arrangementer i andre byer og har snakket om, at sydområdet og Vejle også burde have noget for kreativiteten på menuen, siger Maja Ulrikka Bruun Laustsen, som er en af initiativtagerne.

Forbundet bakkede op og foreslog, at gruppen begyndte med et kursus i psykologien bag effektive Facebook-opslag med underviser Anders Colding-Jørgensen. Det foregik i januar, og sidste uge løb det første selvvalgte arrangement af stabelen: The Secret of the Highly Creative Thinker med Dorte Nielsen. Den kreative forfatter holdt foredrag og lavede øvelser med stor succes.

- Det gik rigtig fint med godt fremmøde. Vi fornemmede, at der var flere medlemmer, der også har appetit på kreative indspark her i området, siger Maja.

Workshop og mere kreativitet på vej

Næste arrangement er søndag den 2. april, og det foregår undtagelsesvis i Middelfart hos Louise Helmersen. Hun var med i “Made in Denmark” - DR’s serie hvor man følger forskellige kunsthåndværkere og designere rundt i landet, og hvor de afprøver hinandens håndværk. Helmersen åbner sit værksted og laver workshop omkring papir/mobile kun for HK grafisk kommunikation.

I maj måned bliver der mulighed for at tegne med Kasper Heron Købke i Bygningen i Vejle en hel lørdag.

- Arrangementerne er forskellige, men vi har primært haft som rettesnor at komme lidt væk fra skærmen og tasterne og få udfordret kreativiteten på nye måder - dykke ned i håndværk og vinkle arbejdet i andre retninger end de gængse. Og allerede nu har vi en dygtig kalligraf på kalenderen til september, så der er meget godt at se frem til, slutter Maja Ulrikka Bruun Laustsen.

Bliv medlem af HK Privat

Meld dig ind her