Britt fandt nyt job gennem HK

16. marts 2017  |  MidtVest  |

44-årige Britt Fleischer nåede at være ledig i 23. dage. Så fandt hun nyt job gennem HK, der formidlede kontakt til Holstebro Auktioner, som søgte en ny medarbejder.

- Det var dejligt at få hjælp af HK, da jeg blev ledig, fortæller Britt, der havde arbejdet som underviser i iværksætteri, engelsk og dansk på et asylcenter, som på grund af besparelser pludselig måtte skære ned med to medarbejdere.
Ved en samtale med én af HK MidtVests vejledere blev hun spurgt, om hun havde set, at Holstebro Auktioner søgte en kontorassistent. Vejlederen havde haft kontakt til Holstebro Auktioner for at høre, om HK måtte henvise relevante kandidater til stillingen.
Siden 1. januar 2015 har medlemmer af HK MidtVest, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere i det midt- og vestjyske nemlig kunnet få hjælp til at komme i kontakt med hinanden gennem HK Jobbørs.

Til samtale

Britt Fleischer og Hans Jørgen Eriksen

Britt Fleischer og Hans Jørgen Eriksen er glade for at have benyttet HK Jobbørs.

Britt Fleischer valgte at følge opfordringen og sende en ansøgning til Holstebro Auktioner, og hun endte med at blive kaldt til samtale.
Efter samtale nummer to fik hun at vide, at jobbet var hendes, og hun startede 24. oktober 2016.
- Jeg blev ledig 1. oktober, så det var ikke længe, jeg nåede at gå ledig, smiler Britt, der synes, at fagforeningens aktive rolle har været god.
- Det har været dejligt at kunne få hjælp til jobsøgning af fagforeningen. Så føler du ikke, at du står alene som ledig, siger hun.

Profil passede perfekt

Hos Holstebro Auktioner glæder indehaver Hans Jørgen Eriksen, der som iværksætter startede auktionshuset for 32 år siden, sig også over tilbuddet HK Jobbørs.
- Det betyder meget at kunne komme i kontakt med nogle få kvalificerede kandidater frem for at skulle igennem en lang udvælgelsesproces, der kan tage mange ressourcer. HK var god til at spørge ind til, hvilke kvalifikationer vi efterspurgte, og Britt passede perfekt på profilen. Hun havde både stor erfaring i bogholderi og talte godt engelsk, hvilket er vigtigt, fordi vi indimellem har kunder i udlandet, forklarer han.
Britt Fleischer har en bachelor i engelsk og internationale studier og har boet i England nogle år og en kontoruddannelse med speciale i økonomi. Hun har blandt andet arbejdet med it-systemerne Navision og Axapta, både da hun var elev og senere var ansat som bogholder i en mellemstor handelsvirksomhed i Aalborg.
- Det er dejligt med en medarbejder som Britt. Som chef er det vigtigt, at man har fokus på indtjeningen i virksomheden. Nu er jeg fri for at tænke på det administrative og er tryg, når jeg sidder i bilen på vej ud til vurderinger, fortæller han.
Hans Jørgen Eriksen er ikke i tvivl om, at Holstebro Auktioner, der har ca. 18 ansatte med timelønnede fritidsjobbere, igen vil benytte HK Jobbørs, hvis der skal ansættes en ny medarbejder.

- HK Jobbørs har været en rigtig positiv oplevelse, siger han.

HK Jobbørs

Siden 1. januar 2015 har medlemmer af HK MidtVest, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere i det midt- og vestjyske kunnet få hjælp til at komme i kontakt med hinanden gennem HK Jobbørs.

Som HK-medlem kan du lægge dit CV ind på HK’s jobportal, og så holder vi øje med jobmulighederne og foreslår dig som kandidat, når en arbejdsgiver henvender sig til os med et job, der passer til dine ønsker og kvalifikationer.

Som virksomhed kan du fortælle os, hvad din nye medarbejder skal kunne, og hvor mange kandidater, du gerne vil have til samtale om jobbet. Så hjælper vi helt gratis med at finde kvalificerede kandidater.

I HK MidtVest kan du kontakte jobformidler Lone Bjørnkjær på e-mail jobboers-midtvest@hk.dk eller telefon 3364 1230.

Læs mere om HK Jobbørs

Jobbørs Jobformidling

Kulturelle og andre spændende medlemstilbud

Se HK Medlemsfordele