HK modeshow fyldte Musikhuset i Slagelse

27. marts 2017  |  Sjælland  |

Den årlige HK-generalforsamling i Slagelse Kommune bød på en oplevelse udover det sædvanlige, da HK-fællesklubbens medlemmer blev inviteret til biksemad og modeshow i byens flotte musikhus.

Klokken slog 16.30, og de første medlemmer havde allerede fundet deres vej ind i den store sal, hvor aftenens program skulle udfolde sig.

Tilslutningen fra medlemmerne var på forhånd så stor, at der måtte arbejdes hårdt på planlægningen for at skabe plads til alle.

Det skal også være sjovt

'HK skal også være sjovt', fastslog fællestillidsrepræsentant Lotte Spohr i sin velkomst til forsamlingen, mens hun offentliggjorde aftenens program og fortalte om de ekstraordinære rammer. Den statement kunne 2 af hendes tillidsrepræsentanter bakke op om:

- Generalforsamlinger er jo ikke ligefrem noget, man forbinder med sjov og ballade, siger Chikita Stagaard smilende, da vi spørger hende, hvorfor netop modeshow var på programmet.

- Vi vil gerne lave noget anderledes, og faktisk har vi forsøgt os med modeshow før, et par år tilbage, og det var en stor succes, uddyber Chikita.

God kollegakarma

Chikita og Therese backstage

- Vi er gået fra dør til dør gennem byen og har spurgt butikkerne, om de ville være med til at sponsere os. Det har været et stort stykke arbejde, men også fedt at kunne tage udgangspunkt i alle de lokale. Mange har været super positive.

Chikita og Therese Schytte har begge været tillidsrepræsentanter i Slagelse i 3 års tid og fortæller stolt om det store arbejde og de mange gode initiativer, der ligger bag afviklingen af modeshowet.

- I aften har vi ansatte fra hele kommunen til at gå modeshow. Mænd og kvinder og et hold af dygtige springgymnaster, der også skal vise, hvad de kan, så der bliver noget for alle. Jeg skal være konferencier sammen med Lena Weber Larsen, der er eventmageren bag det hele, og vi er super spændte, fortæller Therese.

- Vi var nødt til at rykke ud af kommunens kantine, men vigtigste er, at der er plads til alle.

Vi har plads til alle

HK-medlem Lena Weber Larsen havde ikke overladt noget til tilfældighederne op til den store dag. Alt var gennemtænkt ned til sidste detalje. Musikken, bevægelserne, tøj, makeup, accessoires.

Alle modellerne var blevet stylet fra top til tå. Allerede fra formiddagen mødte de op ved frisøren og fik lavet flotte håropsætninger. Siden var de forbi en kosmetolog.

Det var umuligt ikke at lade sig rive med, når Elvis’ velkendte stemme fyldte salen, og der blev gået catwalk iført guitar og solbriller. Publikums latter var heller ikke til at overhøre, da hittet ’Fugle’ blev sat på, og kommunens økonomichef gik på scenen med en kikkert om halsen, der flittigt blev taget i brug under nummeret.

Ingen tvivl om, at HK-medlemmerne i Slagelse fik sig én på opleverenden 22. marts i Musikhuset i Slagelse.

Kommunal Arrangementer Generalforsamling

arrangementer