Stem - og stem ja - til din overenskomst

30. marts 2017  |  HK Privat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

- Vi har forhandlet markante forbedringer hjem til alle, så der er en god energi i at stemme og ikke mindst stemme ja, Simon Tøgern, formand for HK/Privat

stem nu ja ok17

Stem ja! Det er HK/Privats opfordring til alle de medlemmer, der nu skal stemme om deres overenskomster. Urafstemningen om overenskomsterne på LO-DA-området løber til onsdag d. 19. april kl. 23.59. Dagen efter bliver det samlede resultat for hele det private arbejdsmarked offentliggjort.

Ved den seneste urafstemning, der fandt sted i 2014, stemte 50,8 procent af HK/Privats stemmeberettigede medlemmer. Det var et rekordresultat i HK/Privatregi, men ikke en rekord, som skal have lov at stå længe. Målet for urafstemningen her i 2017 er nemlig at få mindst 55 procent til at stemme.

- Det er et ambitiøst mål. Men jeg mener også, at det er realistisk at nå det. Vi har tidligere vist, at vores medlemmer er klar til at bruge deres stemmeret. Og så har vi denne gang forhandlet markante forbedringer hjem til alle, så der er en god energi i at stemme og ikke mindst stemme ja, siger Simon Tøgern, formand for HK/Privat.

Stem gerne digitalt
Alle stemmeberettigede medlemmer har fået både en mail og en sms med link til afstemningen i tirsdags, da urafstemningen åbnede. Det bliver fulgt op med mails i løbet af afstemningsperioden til de medlemmer, som endnu ikke har stemt.

På nogle virksomheder vil tillidsrepræsentanten - eller udsendte medarbejdere fra afdelinger eller sektoren - tilbyde medlemmerne at stemme via en iPad eller computer.

- Jeg har store forventninger til, at den nemme adgang til at stemme digitalt kommer til at kaste resultater af sig. Og jo flere der stemmer, desto stærkere står vi næste gang, der skal forhandles, siger Simon Tøgern.

Du kan dog også stemme på old school-måden ved at indsende det stemmekort, du har fået tilsendt med posten.

Problemer med login?

Log ind med NemID