Mit NemID virker ikke
Så skal du kontakte NemIDs support for hjælp .
Generelt skal du altid kontakte NemID, hvis du har problemer med dit NemID.
Tjek fx NemID support og kontakt
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
24. april 2017 | HK Stat | HK SKAT | Alexander Mejdahl Jeppesen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information
Hver 15. dag skal trivselsappen Howdy have at vide, hvordan du har det. Det har fået medarbejderne i Skat Inddrivelse til at være mere opmærksomme på deres trivsel, fortæller fællestillidsrepræsentant Liselotte Reistrup.
Pling! Det er tid til at få besvaret Howdy. Liselotte Reistrup, der er fælles tillidsrepræsentant i Skat Inddrivelse, får hver anden uge en SMS fra Howdy. Den fortæller hende, at det er tid til at svare på de 5 trivselsspørgsmål. Det tager hende sjældent mere end et par minutter at svare. Alligevel har appen fået stor betydning for trivslen i Skat Inddrivelse.
- For mig er det bedste, at jeg hver 15. dag kan trække vejret helt ned i maven og tænke "hvordan har jeg egentlig haft det på det sidste", siger hun.
Før appens prøveperiode på 12 måneder startede i oktober 2016 snakkede Liselotte og kollegerne om trivsel en gang hver andet år som opfølgning på medarbejdertrivselsundersøgelsen. I dag bliver de påmindet om trivslen hver anden uge. Og sammen med besvarelsen på appen holder lederne månedligt en trivselssamtale med hver enkelt medarbejder.
- Alle er tvunget til den her en-til-en samtale en gang om måneden, og det gør, at man helt automatisk kommer til at snakke mere om trivsel. Det er blevet legitimt at snakke om, og det gør, at vi kommer tættere på hinanden.
Når Liselotte har svaret på de 5 spørgsmål, kan svarerne efterfølgende aflæses i den grønne, gule og røde del af farveskemaet, alt efter hvor godt hun trives.
Hvis Howdy ser et dyk i hendes trivsel giver den Liselotte mulighed for at blive kontaktet af en erhvervspsykolog. Det har mange allerede valgt at benytte sig af.
I Skat Inddrivelse er der cirka 1.100 medarbejdere.
- Der har allerede været over 300 samtaler mellem medarbejdere og erhvervspsykologer i beredskabet, siger hun.
Er det ikke vildt mange samtaler?
- Jo, det synes jeg da også selv. Men vi er også et presset område. Siden oktober har vi haft omstruktureringer, vi skal laves til styrelse og så prøver vi at indføre et nyt system.
Selvom 80 procent har valgt at bruge Howdy fast, er det ikke alle, der synes, at det er en lige god idé. For eksempel talte Liselotte med en kollega en weekend. Kollegaen havde valgt ikke at bruge appen. På det seneste havde hun havde taget noget ferie og nogle sygedage hist og her, indtil hun ringede til Liselotte.
- Hun var helt knust, da hun ringede til mig. Hvis hun havde brugt appen, kunne vi måske have opdaget det tidligere, siger Liselotte, mens hun tydeligt ærgrer sig og fortsætter:
- Hvis bare vi bare kan redde én fra sygemelding, så er Howdy en succes for mig, siger hun.
Folkene bag Howdy leverer hver måned en tilstandsrapport på trivslen. Her kan lederne se, hvordan det står til i de forskellige afdelinger. De har ikke adgang til hvert enkelt medarbejders trivselsmålinger. Men det betyder også, at målingerne bliver ligegyldige, hvis medarbejderen ikke svarer ærligt.
- Det værste er, hvis folk ikke er ærlige, når de svarer eller hvis de bare "svarer noget", så de ikke bliver spurgt ind til det. Vi har nogle enheder, der ikke kører super godt – og hos dem har der været en kultur med ikke at være med i ordningen eller bare svare noget andet, end det de i virkeligheden mener.
Kilde: Indtroduktionsbøger om Howdy
Læs mere på worklifebarometer.com
Tak for din hjælp.
Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.
Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.
Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID
Log ind med CPR nr. og adgangskode
Hvis du har oprettet en adgangskode til HK, kan du logge ind med CPR nr. og adgangskode lige her.
Problemer med login?
For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.