Lidt flere elever i staten i 2017

27. april 2017  |  HK Stat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Staten skal samlet set tage 50 flere elever i 2017, end tidligere år. Det fremgår af den årlige kvote for EUD-elever i staten, som Moderniseringsstyrelsen netop har offentliggjort.

Friske øjne. Nye perspektiver. Og mulighed for at ansætte folk, der allerede har et netværk i organisationen og kender opgaverne. Det er nogle af de mange fordele for statens arbejdspladser ved at uddanne elever. Ud over, at staten som arbejdsgiver er med til at tage ansvar for de kommende generationers uddannelse.

50 flere elever

Og i år skal staten uddanne lidt flere elever, end tidligere år. Det viser de nye tal fra statens kvoter for elever, som Moderniseringsstyrelsen netop har offentliggjort. Den samlede kvote for praktikpladser i staten øges fra det hidtidige niveau på 2.012 årsværk i 2016 til 2.062 årsværk i 2017, fremgår det af Cirkulære om kvoter for EUD-elever i staten for 2017 §. 1.

- Det er glædeligt, at staten vil uddanne flere elever. Staten er et spændende og meningsfuldt sted at arbejde med uendelige muligheder, og det er meget positivt, at Moderniseringsstyrelsen nu hæver kvoten, siger næstformand i HK Stat Peter Raben.

Kvoterne er fordelt på ministerområder og er minimums tal. En myndighed som eksempelvis Skatteministeriet, der er i gang med store rekrutteringer og får brug for flere medarbejdere i de kommende år, må altså gerne uddanne flere elever, end de 156, deres kvote tilsiger.

Se alle ministerområdernes kvoter på Moderniseringsstyrelsens hjemmeside (Linket virker ikke pr. 18. juli 2018)

Læs også Elever er win win

og

Peter Raben: gerne flere laborant-elever

Trepartsforhandlinger: 10.000 flere elever

Spørgsmålet om praktikpladser med henblik på at sikre tilstrækkelig og kvalificeret arbejdskraft indgik i trepartsforhandlingerne 2016 (Linket virker ikke pr. 18. juli 2018).

Elevpladser Elev Fremtidens talenter

Problemer med login?