Kom med til årets Fyrkatspil

08. maj 2017  |  Nordjylland Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

HK-lokalrådet har sikret et antal billetter med rabatpris

Vil du høre en god historie?

Det kan du komme til, hvis du tager med, når HK-lokalrådet for Mariagerfjord og Vesthimmerland 6. juni inviterer til Fyrkatspil i Hobro.

Lokalrådet har forlods sikret et antal billetter, som sælges videre efter først-til-mølle-princippet til HK-medlemmer med ledsagere i de to kommuner.

I år handler spillet om vikingetiden, der nærmer sig sin afslutning. Det ved man imidlertid ikke noget om på fæstningsværket Fyrkat. Her går livet sin skæve gang på den engang så stolte borg, som nu er faldefærdig og nedrivningstruet, og de stolte krigere, som engang beboede den, er skiftet ud med plattenslagere, tyveknægte og dovendidrikkere, som ikke gider løfte en finger for andre end sig selv. Det er med andre ord en sand rotterede, hvor enhver er sig selv nærmest. Lige indtil den dag, hvor en rejsende offentliggør nyheden om, at den nye danske konge, den mægtige Knud, som også er hersker over England, agter at gøre Fyrkatborgen en visit. Beboerne på borgen får nu travlt, meget travlt, med at redde, hvad reddes kan. For Knud er vist en hersker, man ikke skal spøge med. Og han kommer jo om lidt…

Jørgen W. Larsen er forfatter til årets spil, der instrueres af Ole Jakobsen.

RESERVER BILLET

Problemer med login?