Tag på efteruddannelse, mens dine arbejdsopgaver bliver løst

24. maj 2017  |  Hovedstaden Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Nu er der godt nyt til dig, der mangler et argument for at tage på efteruddannelse. HK Hovedstaden har indgået et samarbejde med Københavns Erhvervshus om at finde jobrotationsvikarer til de arbejdspladser, der gerne vil opkvalificere sine medarbejdere. Vi kan desuden hjælpe arbejdspladserne med at tilrettelægge og afvikle jobrotationsforløbene. Nemmere kan det ikke blive.

Vi hører det hele tiden, og vi ved det godt. Vi skal blive ved med at uddanne os. Og egentlig vil vi også rigtig gerne efteruddanne os, men det kan være svært at få det til at hænge sammen med arbejdet – for hvem tager sig af opgaverne, mens du er væk?

Med jobrotation kan din arbejdsplads efteruddanne sine medarbejdere – altså dig – og få en vikar ind, der kan tage over for dem, der skal på uddannelse. Det gælder alle offentligt og privat udbudte uddannelser. Og samtidig kan din arbejdsplads få stort set hele lønnen dækket via en jobrotationsydelse. Det kræver blot, at de ansætter en ledig som vikar i mindst 10 timer om ugen. Hvis flere medarbejdere skal på kortere uddannelsesforløb, kan man bruge én vikar til at dække for alle medarbejderne.

Kunne du også tænke dig at få efteruddannelse, mens dine arbejdsopgaver bliver løst af en kvalificeret vikar, så tal med din ledelse eller HR om muligheden for at få en jobrotationsvikar.

Du kan læse mere på HK's hjemmeside

Problemer med login?

Log ind med NemID