Hurtig og effektiv hjælp fra Jobbørsen

29. maj 2017  |  HK Kommunal Hovedstaden  |  Berit Andersen

HK's Jobbørs matchede ledig og arbejdsgiver helt perfekt, da Ishøjs tandpleje havde brug for hurtigt at få fat i en vikar.

HKs Jobbørs FlyerDa den kommunale tandklinik i Ishøj stod og manglede en vikar som tandklinikassistent i to måneder hen over sommeren, ringede de som det første helt naturligt til Jobcentret. Herfra fik de to CV'er på et par ledige, som dog viste sig langt fra at have de nødvendige kompetencer. Og hvad gør man så, tænkte forebyggelsesansvarlig og tillidsrepræsentant, Johnna Stark … Derefter slog det hende, at HK jo har en Jobbørs. Den havde hun ikke prøvet før, men mente, at det da var værd at prøve. Hun skyndte sig derfor at skrive til Jobbørs-kontakten i HK Hovedstaden. Og vupti – to timer efter havde hun en kvinde i røret, som var ledig tandklinikassistent og gerne ville have jobbet. Hun kom til samtale og fik jobbet, og på tandklinikken er alle nu glade. For hun viste sig at være den fuldstændig rigtige person til jobbet.

- Hun er både meget kompetent, sød og positiv. Og hun gik lige ind i jobbet fra dag ét. Så ud over at glæde os over hende, har vi kun stor ros til Jobbørsen for at reagere så hurtigt og effektivt og hjælpe os så fint, siger Johnna Stark.

Hurtig og effektiv service

Hun kan godt ærgre sig over, at hun ikke nærmest pr. automatik havde HK's Jobbørs på nethinden. For det ville have sparet hende megen tid og mange spekulationer i forhold til, hvordan man hurtigt får fat i den rette vikar. Ud over Jobcentret havde hun også vikarbureauer i tankerne, men nåede ikke så langt, inden hun heldigvis kom i tanker om HK's service på jobområdet.

- Ud over at vi fik den rette, gik det bare lynhurtigt. Derfor vil jeg gerne slå et slag for HK's Jobbørs. Fra nu af vil jeg tænke på den, som det første, når vi skal bruge en vikar eller have en ny medarbejder. Og med de erfaringer vi har fået, vil jeg heller ikke undlade at anbefale Jobbørsen videre til både mine kolleger og til arbejdsgiverne i hele landet, siger Johnna Stark, der også opfordrer alle tillidsrepræsentanter til at indprente sig Jobbørsens muligheder.

Oplagt bedre muligheder

Hvorfor der viste sig at være så stor forskel på ydelsen fra Jobcentret og så den fra HK's Jobbørs, ved hun ikke. Men en forklaring kan være, at HK kender sine ledige medlemmer rigtig godt, foruden de kender arbejdsgiverne, og en anden kan være, at HK ikke som jobcentrene er begrænset af kommunale skel. Og det øger mulighederne markant for at matche jobsøgende og arbejdsgivere.

- Det er underligt, at det ikke bare lå naturligt for mig at tænke på HK's Jobbørs. Men sådan er der nok mange, der har det. Og det er synd. For de er altså virkelig effektive. Det skal de have stor ros og tak for, slutter Johnna Stark fra Ishøj Kommunale Tandpleje.

Jobbørs