Netværk for tandklinikassistenter går på Facebook

02. juni 2017  |  Østjylland  |

- Vi skal have mere sammenhold og lære af hinanden, lyder det fra tandklinikassistent Nadia Matoussi. Hun har nu oprettet en gruppe på Facebook

Nyt netværk for tandklinikassistenter

Nadia Matoussi har startet en Facebook-gruppe for tandklinikassistenter.

Netværk for Tandklinikassistenter er et at de nyere tiltag fra HK Østjylland. Et fysisk netværk, hvor man kan møde andre, der arbejder inden for samme fag. Men nu udvides tilbuddet med et gruppe på Facebook, så endnu flere kan blive en del af fællesskabet.

- Vi har brug for et forum, hvor vi kan udveksle erfaringer i dagligdagen eller måske bare gøre hinanden opmærksomme på emner, der handler om vores fag, siger Nadia Matoussi, der har taget teten i forhold til at få netværket på Facebook.

Hun har selv deltaget i det fysiske netværk flere gange og blev så begejstret, at hun foreslog faglig konsulent i HK Østjylland, Stine Skogberg, at udvide på de sociale medier.

- Det er en rigtig god idé og derfor tog jeg Nadia på ordet. Det er jo ikke sikkert, at alle har mulighed for at komme til det fysiske netværk her i HK Østjylland, men derfor kan de godt have et ønske og et behov for et fællesskab med andre klinikassistenter, siger Stine Skogberg.

Sammen med Nadia Matoussi har hun nu oprettet gruppen Netværk for Tandklinikassistenter HK Østjylland.

- Det er en gruppe på Facebook, hvor tandklinikassistenterne kan udveksle erfaringer og ideer. Det er en offentlig gruppe, så alle kan læse med og derfor er den selvfølgelig ikke egnet til at tale om konkrete sager. Man kan heller ikke kontakte HK Østjylland via gruppen. Men gruppen er et rigtig godt mødested for Tandklinikassistenter, hvor de kan udveksle erfaringer, viden om faget og holde hinanden opdateret på relevante aktiviteter og kurser, siger Stine Skogberg.

Besøg Netværk for Tandklinikassistenter HK Østjylland på Facebook

Vil gerne have indflydelse og udvikling

For Nadia Matoussi handler det om at få så mange med, som overhovedet muligt.

- Jeg håber, at gruppen på Facebook kan få flere til at komme til vores fysiske netværksmøder. Jeg vil meget gerne have, at vi bliver et professionelt forum, hvor vi kan udvikle vores fag og være med til at have indflydelse på, hvordan det skal udvikle sig. Men det får vi kun, hvis vi står sammen, siger hun.

Nadia Matoussi kommer selv fra en elev-stilling som tandklinikassistent. Hun kunne godt have brugt en mentor i sit uddannelsesforløb og det kan både det fysiske netværk og gruppe på Facebook være med til at sikre, mener hun.

- Med netværket får man mange flere ’kollegaer’. Vi kan lære af hinanden om både arbejdsmiljø, uddannelse og faglige emner. I netværket møder vi hinanden som ligeværdige uanset om man er under uddannelse eller har været uddannet i mange år og det er en stor styrke. Jo flere vi er, des stærkere sammenhold kan vi få og det kan da kun være en fordel, siger hun.

Det er HK Østjylland, der står bag både det fysiske netværk og gruppen på Facebook, men begge er drevet af medlemmerne.

- Det er tandklinikassistenterne selv, der ved, hvad de har brug for at tale om eller blive klogere på. Derfor er det altid deltagernes ønsker, det næste netværksmøde kommer til at handle om. Og jeg vil da opfordre alle tandklinikassistenter til at gribe muligheden og deltage, siger Stine Skogberg.

Næste netværksmøde er den 29. juni kl. 17.30, hvor emnet er arbejdsmiljø, mangfoldighed og tolerance.

Læs mere og tilmeld dig her

Tandpleje Netværk

Kursus i NIR for tandklinik- Assistenter

17. juni kl. 8.30-15.30
Sabro Kro

Kom og få et overblik i NIR. Du vil få hjælp til at skemalægge hygiejnen samt dokumentationen af hygiejneprocedurerne. Desuden vil du få sparring med dine kollegaer om NIR. Til at føre os sikkert igennem dagen har vi:

• Erling Østergaard, ekstern Lektor IOOS, Health Aarhus Universitet
  • Lillian Hansen, Studievejleder, faglærer, IOOS, Health, Aarhus Universitet.

Kurset er GRATIS for medlemmer af HK.

Tilmelding til kursus

HK ØSTJYLLAND
PÅ FACEBOOK

Besøg os her

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK