Godmorgen fra din HK klub

19. juni 2017  |  MidtVest  |

Jamen, skal jeg ha’ den? Tusind tak! Sådan lød det mange gange, da de ansatte hos ATP/ Udbetaling Danmark i Holstebro mandag efter Kr. Himmelfart blev modtaget med morgenbrød, smil og en hilsen fra deres HK Klub.

Selvom termometret var dykket til råkolde 11 grader efter nogle solskinsvarme dage, så var der masser af varme og kollegakarma ved personaleindgangen mandag morgen. HK klubben var i arbejdstøjet fra den meget tidlige morgenstund for at pakke nogle helt særlige poser med en hilsen og lidt morgenbrød til deres godt 200 kolleger i ATP/Udbetaling Danmark i Holstebro.

- På et klubmøde talte vi om, hvordan vi kunne gøre klubben synlig for alle ansatte på en god måde. Det var her idéen med morgenbrøds-poserne kom op. Vi er inspireret af, at vores personaleforening lavede en lignende event for noget tid siden og havde stor succes med det. Derfor var det nærliggende at tage udgangspunkt i den gode oplevelse, fortæller Tina U. Landbo, der er fungerende tillidsrepræsentant for HK’erne i huset.

- Vi har over det sidste års tid fået en hel del nye ansatte her i huset, så der er ekstra god grund til at gøre klubben og vores arbejde mere synlig, fortæller hun.

Initiativet var meget populært. Det kunne man høre på de mange glade stemmer på vej på job denne morgen.
I de særlige poser fra klubben gemte sig ikke kun et rundstykke – og Nutella til at smøre på, men også en tips-konkurrence, hvor medarbejderne kunne dyste i paratviden om ferie, barsel, efteruddannelse og andet fra deres overenskomst og vinde en gang morgenbrød til deres egen sektion.

ATP/Udbetaling Danmark

Udbetaling Danmark blev etableret som følge af en aftale i 2010 mellem Kommunernes Landsforening og den daværende regering. Her besluttede man at centralisere en del af de udbetalingsopgaver, som dengang blev varetaget i kommunerne.

Regeringen valgte at overflytte en række opgaver med udbetaling af pension, boligstøtte, familieydelser og barselsdagpenge fra 98 kommuner til fem centrale Udbetaling Danmark-centre landet over.

Siden har centrene også overtaget en række statslige opgaver, som følge af Regeringens beslutning om at udflytte statslige opgave fra hovedstaden. .

Centrene, som bliver drevet af ATP, udbetaler i dag ca. 245 milliarder kroner om året til godt 2,3 millioner borgere. De ansatte besvarer omkring 2 millioner telefonhenvendelser og håndterer godt 1 million indkomne breve, blanketter og digital post. Fra centrene bliver der årligt sendt 9 millioner breve til danskerne.

HK-medlemmer

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK