Ansatte skal spotte stalking

23. juni 2017  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Esbjerg Kommune uddanner medarbejdere til at spotte stalking blandt borgere.

En stor gruppe ansatte i Esbjerg Kommune bliver uddannet i at spotte stalkere og håndtere stalking igennem et projekt lavet i samarbejde med Dansk Stalking Center.

30 nøglemedarbejdere har allerede været på kurset, fortæller dknyt.dk. På kurset lærer de ansatte at spotte stalkere og deres ofre, får viden om hvordan de kan hjælpe borgerne. Og så vår de viden om, hvilke konsekvenser stalkingen kan have.

- Vi har manglet viden om stalking og hvordan man spotter en borger, der bliver stalket eller stalker andre. Det kan jo have store konsekvenser at blive stalket, og vi har simplelthen vidst alt for lidt om, hvordan vi kan hjælpe de her borgere, fortæller projektkoordinator i Esbjerg Kommune, Sofie Valbjørn, til dknyt.

Læs meget mere om projektet hos Dansk Stalking Center, som også har udgivet en håndbog om stalking.

bliv klogere på den kommunale og regionale sektor

Følg med i vores nyheder

hk.dk/aktuelt

Følg hk kommunal på facebook